København bobler igen. Antallet af turister er stødt stigende, og vi ser ind i en sommer, hvor København afholder store nationale og internationale begivenheder. Det nyder blandt andet Tivoli godt af. Med deres store store investeringer med alt fra nye forlystelser, større kulturprogram og nye oplevelser på gasto-området tilvælger københavnerne og turisterne i den grad den legendariske have. Det betyder nu, at Tivoli opjusterer deres regnskab.

Tivolis senest udmeldte forventninger for 2022 var en omsætning i niveauet 850-950 mio. kr. og en forventning om et marginalt positivt resultat før skat. Ved denne opjustering forventer Tivoli nu en omsætning i niveauet 1.000 mio. kr. samt et overskud før skat i niveauet 25-50 mio. kr. Tivoli opjusterede også den 12.05.22.

"Vi er stadig meget optagede af Tivolis fortsatte udvikling og af at komme med nye, relevante tilbud."

Administrerende direktør i Tivoli, Susanne Mørch Koch fortæller:
”De første måneder af 2022 har vist en særlig stærk fremdrift i forretningen, og vi står nu i den fordelagtige situation, at vi opjusterer vores forventede resultat for året. Den aktuelle situation viser, at vores investeringer i Haven, på Gastro-området, i vores forlystelser og ikke mindst i stærke kulturtilbud virker. Vi vil naturligvis fortsætte med at følge vores strategi og være en betydningsfuld dansk kulturinstitution og et internationalt førende oplevelsesbrand, som københavnere, nationale og internationale turister i alle aldre besøger og husker tilbage på. Den stærke, samlede indsats fra dedikerede medarbejdere i Haven har bragt os til, hvor vi er nu, og vi er klar over, at vi i en privilegeret situation. Vi er stadig meget optagede af Tivolis fortsatte udvikling og af at komme med nye, relevante tilbud, samtidig med at virksomheden drives så enkelt og effektivt som muligt.”

Tivolis forventninger forudsætter dog, at der ikke kommer nye restriktioner, som følge af COVID-19, samtidig med at aktivitetsniveauet fortsat stiger resten af året og derved fortsat kommer tættere på det historiske niveau.

Tivolis finansdirektør Martin Bakkegaard fortsætter:
”Selvom vi opjusterer forventningerne til resultatet for 2022, ser vi ind i en tid med betydelig usikkerhed. Stigende priser kan sætte sig i reduceret købekraft og kan betyde større forsigtighed og tilbageholdenhed gæsterne, der er afgørende for Tivolis succes. Vi ved fortsat ikke, hvordan COVID-19 vil udvikle sig i andet halvår af 2022. Vi er derfor påpasselige, men oplever, at der kvitteres for vores mange oplevelsestilbud i Tivoli, hvor gæsterne bruger relativ mange penge. Målsætningen er at fastholde investeringsniveauet, trods den potentielle usikkerhed.”


Tilmeld gratis

Få dontt.dks nyhedsbrev gratis tilsendt: Du kan få vores ugentlige opdatering gratis om kultur, branding, iværksætteri & inspiration med udgangspunktet fra København. Tilmeld her

Dontt.dk er opkaldt efter ordsproget “dagens dontt.”

Det er et gammelt dansk udtryk, som betyder “at man havde en opgave som skulle løses / gøres”.
Dontt udtales “don-tt” på klingende rigsdansk.