T-shirt-brandet “Bare En T-shirt” har mere end bare fart på. Et netop offentliggjort regnskab viser at selskabet solgte T-shirts for ca. 20 millioner kr. Det giver et overskud på knap 3,5 millioner kr. En voldsom udvikling, når man tænker på, at resultatet for 2020 sagde 47.000 kr. i overskud.

Men ambitionerne er meget større. Både volumenmæssigt, men også når man kigger på sortiment. I år har brandet allerede lanceret strømper, totebags og boxershorts. I det kommende år er planerne også at sende shorts og hoodie i salg. Nu overvejer københavner-brandet helt at skifte navn.

Det afslører Mathias Rokkjær Klitgaard, co-founder i “Bare en T-shirt”.

Bare En T-shirt

"Det er noget af en omvæltning, og vi løber alle virkelig stærkt, men det er det hele værd."

“Sidste år solgte vi udelukkende t-shirts, og det er klart vores bedstsælgende produkt. Det vil det også være langt ind i fremtiden, men der er efterspørgsel på mere, så det vil være dumt ikke at komme med nye produkter. Derfor kigger vi også på en relancering af vores navn,« siger Mathias Rokkjær Klitgaard til Finans.

Han fortsætter:

“Vi vil gerne være det brand, forbrugerne går til, når de skal have basisprodukter. Uanset om det er sokker, t-shirts eller en hættetrøje, så ved forbrugerne, at kvalitet og pris er derefter. Målet er at blive et anerkendt brand både i og udenfor Danmark, og at kunderne kan være klædt i vores tøj fra top til tå. Vi er gået fra at være fire venner hjemme i stuen til at være seks fuldtidsansatte og tre studentermedhjælpere. Det er noget af en omvæltning, og vi løber alle virkelig stærkt, men det er det hele værd. Der er tryk på, og det handler om at smede, mens jernet er varmt, så vi er superglade for udviklingen, og at vi har en sund forretning.”

Omkring 95 pct. af selskabets omsætning kommer på nuværende tidspunkt fra Danmark.

“Bare En T-shirt” blev stiftet af Frederik Taylor Pitter, Mathias Rokkjær Klitgaard, Anthon Louis og Frederik Skovgaard-Holm i 2018.

Sidste år hentede stifterne 1 mio. kr. i”Løvens Hule”. Det var investorerne Jacob Risgaard og Christian Arnstedt, der købte 25% af selskabet. De ejer fortsat tilsammen 1/4 af brandet.


Tilmeld gratis

Få dontt.dks nyhedsbrev gratis tilsendt: Du kan få vores ugentlige opdatering gratis om kultur, branding, iværksætteri & inspiration med udgangspunktet fra København. Tilmeld her

Dontt.dk er opkaldt efter ordsproget “dagens dontt.”

Det er et gammelt dansk udtryk, som betyder “at man havde en opgave som skulle løses / gøres”.
Dontt udtales “don-tt” på klingende rigsdansk.