Den norske secondhand-app, Tise, har netop rundet en milepæl med over 500.000 danske brugere. Det sker umiddelbart efter, at Trendsales har lukket sine danske aktiviteter og i stedet er blevet en del af Vinted, som tidligere i år opkøbte Trendsales.

Lærke Djernæs, der er Country Manager for Tise i Danmark, fortæller:

“Vi oplever en naturlig vækst, der går hånd i hånd med en øget interesse for klimaet og et mere bæredygtigt forbrug. Flere og flere danskere ønsker at handle mere ansvarligt, især når det kommer til deres tøjforbrug. Og udover den stigende interesse for genbrug har situationen omkring nedlukningen af Trendsales naturligvis også bidraget til, at vi har haft mere travlt end vi plejer de seneste uger – på den gode måde.”

Ifølge den danske landechef har Tise skabt en stærk tilstedeværelse i Danmark på grund af deres nærværende, lokale tilgang, der adskiller sig markant fra den nye konkurrent Vinted.

Lærke Djernæs uddyber:

“Vi tror på vigtigheden af at være tæt på vores brugere og opbygge et fællesskab omkring et mere bæredygtigt forbrug. Vi har fingeren på pulsen, når det kommer til danskernes blik på mode, og vi ønsker at møde vores brugere både digitalt og fysisk,” fortæller Lærke Djernæs.

Lærke Djernæs, Country Manager hos Tise


Tise: De gamle Trendsales brugere er frustrerede

Tise har desuden øget sine brugermuligheder ved at muliggøre handler på tværs af grænserne i Norden, hvilket har betydet, at danske secondhand-sælgere har fået adgang til over en million nye købere fra Sverige og Finland.

Som tidligere nævnt er brugerne af Trendsales nu blevet en del af Vinted, hvilket har givet dem mulighed for at nå ud til endnu flere potentielle købere og sælgere. Ifølge Lærke Djernæs har denne ændring skabt en del frustration blandt de tidligere Trendsales-brugere over den nye platform. Kritikken handler primært om kundeservice, komplekse retningslinjer og vanskeligheder ved selve handlen – noget, som Tise vil udnytte.

“Trendsales har været en institution, når det kommer til secondhand-apps i Danmark, og det har naturligvis skabt en følelse af usikkerhed og uro blandt secondhand-købere og sælgere, når en så stor aktør lukker. Det er klart, at det kan være udfordrende at skulle omlægge sine vaner til en ny platform. Derfor har vi også et skærpet fokus på at indhente feedback fra de nye brugere, vi byder velkommen i disse uger, så vi kan blive klogere på, hvad der betyder noget for dem,” afslutter Lærke Djernæs.


Get smarter, faster!

Få dontt.dks nyhedsbrev gratis tilsendt: Du kan få vores ugentlige opdatering gratis om kultur, branding, iværksætteri & inspiration med udgangspunktet fra København.