Samtale med Thomas Peder Bennedsen.

Du har allerede stødt på Thomas på denne platform og i en lang række andre medier. Thomas Peder Bennedsen, Founder af Myselfie, der i 2019 som de første nogensinde fik investering fra alle 5 løver i Løvens Hule.

Men måske vidste du ikke, at Myselfie faktisk er en ide fra en anden virksomhed, som Thomas Peder Bennedsen har skabt? For 20 år siden skabte Thomas nemlig virksomheden Thunder-Power, som er et mobildiskotek med et stærkt hold af nogle af landets mest talentfulde DJs.

Vi tog en snak med Thomas omkring “20 års jubilæet” for Thunder-Power, som har vist sig at være platformen for hans liv.

Thunder-Power

Thomas Peder Bennedsen


"Så er der ingen tvivl om at Thunder-Power har været platformen, der har været med til at stikke i forskellige retninger i mit liv"

Thomas, det er snart 20 år siden, at du fandt på det her DJ koncept. Hvis du spoler frem til i dag? Hvad har det betydet for dig?

“Det har været min uddannelse. Jeg følte ikke, at jeg havde evnerne til at tage en ganske normal uddannelse. Jeg bliver så hurtigt distraheret, når jeg læser bøger. Jeg er virkelig lystdrevet. Jeg kan arbejde utrolig hårdt, men det skal være noget, som giver mening for mig.

Jeg har dermed skullet lære på en anden måde. Det har jo betydet alt for mig både i livet og i erhvervslivet i virkeligheden.”

Så man kan sige din hobby, og det, at du gik i gang med et hobbyprojekt, har skabt fundamentet for dit liv?

“Ja, helt sikkert. Men også mit værdisæt kommer ud af det. Jeg har været så privilegeret at have et arbejde, som nærmest ikke engang fortjener ordet arbejde. Selvom det har været hårdt, og at man ikke kan undgå at ramme ind i nogle nedture, har min motivation hele tiden været i top.”

Der er jo også kommet andre virksomheder ud af Thunder-Power?

“Ja, 100%. Ideen til MySelfie springer ud af Thunder-Power. Måden, som jeg markedsførerede Thunder-Power på, var at få taget en masse billeder til fester. Men det var lidt et bøvlet led at skulle have en ekstra mand med ud at tage billeder hver gang. Det var alt for dyrt. Så jeg tænkte; hvad nu hvis folk kunne tage billeder af sig selv i stedet? Jeg havde været på en bytur i samme periode, hvor vi havde det sjovt med en “pasfotoautomat”. Det var hamrende sjovt. Så det var faktisk de første tanker, der senere skabte MySelfie.

Derudover var jeg også med til at starte Skævt Reklamebureau, som den dag i dag er i god form, og vi bruger dem faktisk stadigvæk, på trods af at jeg har solgt mine andele.

Så er der ingen tvivl om at Thunder-Power har været platformen, der har været med til at stikke i forskellige retninger i mit liv, men som hele tiden har været et holdepunkt.”


Virksomheden Myselfie blev udviklet igennem Thunder-Power. Her ses første udgave af (det hjemmelavede) produkt.
Nederst i artikel kan du se den nyeste udgave af Myselfie.


Thunder-Power 20 år

"Thunder-Power er ikke bare en virksomhed, der hyrer DJs og sender dem ud."

Hvor har I udviklet jer mest? Er der nogle af de tidlige milestones, som du ser tilbage på?

“20 år er jo lang tid. Vi skal helt tilbage til, hvor jeg var 14 år, at jeg finder ud af, at jeg har flair for et dansegulv. Så det er selvfølgelig milestones i forskellige niveauer. Dengang var det jo ikke producere, som vi kender det i dag som f.eks. Kato og Morten Breum. En DJ var en håndværker, der spillede musik for et dansegulv. Han var i virkeligheden mere anonym, end han er i dag. Så det var selvfølgelig en stor ting at komme i gang.

Men hvis jeg skal nævne et tidligt, men stort step, var det, da vi gik fra, at det kun var mig, der var ude at spille, til at vi fik flere DJs ud at spille forskellige steder på den samme aften.

Så var der de praktiske ting, hvor vi gik fra at have alt udstyret opbevaret i mine forældres garage til at få vores eget sted til det.

Det er klassiske ting, som andre iværksættere kan relatere til, som er mine milestones, selvom Thunder-Power er en anden type virksomhed. Jeg husker f.eks., da jeg droppede mit job i en fritidsordning efter gymnasiet og fik fuld tid som iværksætter. Det var jo også helt vildt.”

Thunder-Power

Hvor er I som virksomhed i dag?

“Thunder-Power er ikke bare en virksomhed, der hyrer DJs og sender dem ud. Vi er med årene blevet meget bedre til at lede vores ansatte og være en god, sikker og lærerig platform for dem også.

Et godt eksempel er, at vi har vores egen uddannelse, hvor vi har 5 aspirant-niveauer.  Når du har gennemført dem og en eksamen, er man uddannet “Thunder-Power DJ”. Det har givet os et enormt kvalitetsløft og har gjort vores produkt meget bedre.

Som virksomhed dækker vi nu hele landet, store som små festpakker inkl. lys, røg og alt hvad du skal bruge for at bidrage positivt til alle tænkelige fester.”

Er der en ting, som du er særlig stolt over?

“Jeg er stolt over brandet. Jo ældre jeg bliver, jo mere bliver jeg bevidst om, hvor meget vi betyder for vores unge DJs. Thunder-Power er jo nærmest en ungdomsklub. Jeg er stolt over det kammeratskab, der er imellem vores DJs.

Men selvfølgelig også, at vi er dygtige, til det vi laver og opfører os ordentligt. På alle 20 år er det først i år, at vi bruger penge på markedsføring. Vi har været mega afhængige af “mouth to mouth”.

"Der kommer til at udspringe mere ud af Thunder-Power"

Og hvad med dig selv. Hvor lang tid bliver du ved endnu?

“Jeg tror aldrig, at jeg helt stopper med at være DJ. Jeg holder mig ikke nødvendigvis så godt opdateret længere, i forhold til hvad unge efterspørger. Der har vi også DJs i Thunder-Power, der er langt bedre end mig. Men til gengæld nørder jeg rigtig meget i genren “House”. Så man kan sige, at jeg er blevet lidt mere specialiseret. Hvor jeg tidligere var afsted hver weekend, er det nærmere 1-2 gange om måneden nu.”

Og apropos ambitioner. Vi talte tidligere om, at der var kommet et par virksomheder ud af Thunder-Power. Tror du, at der kommer flere?

“Jeg er allerede startet lidt med at holde foredrag. Det er noget, der er vildt meningsfuldt for mig. Senere i dag skal jeg til Næstved og tale foran en masse unge mennesker. Det giver mig virkelig meget. Så det er en ting.

Thunder-Power skal formentligt aldrig sælges, men det skal Myselfie. Det har jeg sagt helt fra start. Jeg har en drøm om at være med til at redde liv. Om at gøre en forskel. I hvilket omfang ved jeg ikke. Det er jo også at redde liv at tage nogen væk fra en sørgelig tilværelse. Jeg er ret bevidst om mine begrænsninger. Jeg er ikke klog nok til at opfinde et eller andet. Men jeg er god til at finde midler til projekter. Men altså, jeg har ikke nogen plan for det endnu. Så længere er vi heller ikke.

Men selvfølgelig kommer der til at udspringe mere ud af Thunder-Power”.


Myselfie

Som lovet. Sådan ser den nyeste Myselfie udgave ud.


Vi glæder os til at følge Thomas og Thunder-Power på deres videre færd. Følg med her på dontt.dk


Tilmeld gratis

Få dontt.dks nyhedsbrev gratis tilsendt: Du kan få vores ugentlige opdatering gratis om kultur, branding, iværksætteri & inspiration med udgangspunktet fra København.

Dontt.dk er opkaldt efter ordsproget “dagens dontt.”

Det er et gammelt dansk udtryk, som betyder “at man havde en opgave som skulle løses / gøres”.
Dontt udtales “don-tt” på klingende rigsdansk.