Forrige mandag udkom New York Post som sædvanligt. Det har den gjort siden 1918, så det er der ikke noget odiøst i. Men for første gang nogensinde var avisens forside ryddet til fordel for “et brand logo”….. Og det er her historien starter…..

Det var nemlig “hypebrandet” Supremes logo, der var at finde. Formatet var et traditionelt “take over” af avisens front, og altså et helt normalt annonceformat. Men den her annonce kunne noget mere. Den kunne nemlig sælge så mange aviser, at det var det helt store samtaleemne i New York hele mandagen.

Ifølge New York Times,  blev alle aviser revet væk i løbet af morgenen. Flere kiosker meldte om, at kunder købte flere eksemplarer og allerede nu videresælges de på Ebay med stor fortjeneste ift. til salgsprisen, som var det rigtige Supreme produkter.

Så udover indtjeningen fra annoncen, scorede New York Post en stor sum på løssalg. I den “anden lejr” udnyttede Supreme den ekstra omtale til at lancere efterårets kollektion.

New York Post on newsstands now. @nypost

Et opslag delt af Supreme (@supremenewyork) den