Klubben har i sin 27-årige historie vundet 13 mesterskaber, 8 pokalmesterskaber og en masse europæiske gruppespil.
Meget er sket, meget er ændret, men en ting er altid sikkert. Trøjen er hvid. Det er selvfølgelig FC København, som vi taler om. Netop farven hvid er omdrejningspunktet for klubbens trøje.
Det tog vi en snak med Martin Nøhr (FC Københavns Store Manager) om:
Trøjen tager udgangspunkt i "STILL WHITE". Meget har ændret sig, siden vi gik på banen første gang i 1992. Men trøjen er stadig hvid!
Martin Nøhr, Store Manager i FC København
Martin, Ny sæson, Ny trøje. Hvad er det specielle ved årets trøje ?
Ambitionen for denne sæsons hjemmebanetrøje har været at ramme et så stilrent og klassisk look som muligt. Det kan være svært at ”genopfinde” en hjemmebanetrøje, som bare er hvid, men jeg synes, at vi er kommet godt i mål med vores ambition, samtidig med at der er blevet plads til flere gode detaljer på trøjen.
Hvilken detalje er din egen favorit?
De hvide adidasstriber på den hvide trøje har af flere gange været efterlyst fra vores fans, så jeg er virkelig begejstret for, at adidas var klar på at give det et forsøg i år. Og så kan vi ikke komme uden om, at Københavns fantastisk skyline i Carlsberg-logoet er blevet virkelig godt.
Hvordan er trøjen blevet modtaget ?
Det er altid spændende at se, hvordan vores fans tager imod nye trøjer, og det kan være svært at ramme alles smag og behag. Det taget i betragtning, så har modtagelsen været virkelig positiv, og det er super fedt og interessant at se/høre folks reaktioner og feedback i Fanshoppen.
I jeres kampagne er det ikke spillerne, der agerer modeller. Hvorfor har I valgt sådan?
Dette års kampagne har taget udgangspunkt i headlinen ”STILL WHITE” med en fortælling om, at meget har ændret sig, siden vi gik på banen i den første hvide trøje i 1992, men at en ting forbliver konstant – den hvide trøje. Udover at fokusere på fodbolden, er trøjen ligeså meget en del af København, og derfor ville vi gerne prøve at træde et skridt videre fra det klassiske med fodboldspillere i front og fremhæve klubben, byen og trøjen i andre omgivelser og settings.
… og det klassiske fanspørgsmål. Hvilket rygnummer/navn er mest populært på den nye trøje? Har du en top 3?
– N’Doye
– Fischer
og Robert Skov før han blev solgt til Tyskland.
Foto: Samy Khabthani, FCK.DK