Nu skal det være nemt og hurtigt for brands/virksomheder, at lave annoncer på Spotify. Selvbetjeningsværktøjet “Spotify Ad Studio” lanceres nemlig nu i Danmark.

Dermed kan man selv oprette annoncør, som man kender det fra f.eks. Facebook. Med Ad Studio hjælper Spotify brands og virksomheder med at nå ud til deres publikum, mens de lytter til musik, ved at oprette tilpassede audio-annoncer på få minutter.

Spotify Ad Studio har været tilgængelig i en beta-version i blandt andet Finland. En af annoncørerene, der har testet annonceringsværktøjet, er den Helsinki-baserede virksomhed Wolt, der har brugt Spotify Ad Studio til at nå ud med sin madleveringsplatform til potentielle kunder.

Anh Nguyen, Vice President for Performance Marketing hos Wolt: 
“Ad Studio har været et effektivt værktøj til at køre vores brand awareness-kampagner. Værktøjet er let at bruge, og det er hurtigt at sætte kampagner op. Vi har også fuld kontrol over målgrupper og annoncemateriale.”

Patrik Kleiner, Spotify Advertising: 
“Fordelen med Ad Studio er, at det er nemt at komme i gang med sin kampagne i alle faser, lige fra valg af målgrupper, behovet for rækkevidde og frekvens, til produktionen af annoncen og den efterfølgende opfølgning i realtid. Da vi både tilbyder lyd- og videoannoncer, kan et brand eller en virksomhed nå ud med dets budskab, mens lytteren har sine høretelefoner på, eller med video, når brugeren scroller igennem en ny playliste. Annoncering på Spotify handler om at nå ud til præcis de målgrupper, som en afsender ønsker at kommunikere til, i et miljø der er karakteriserer ved at have et højt engagement.”

Undersøgelsen “Nielsen Brand Effect on Spotify, March 2021” viser, at kampagner der kombinerer lyd og video har 90% større effekt (ad recall) og giver 2,2x højere brandbevidsthed (brand awareness) sammenlignet med en kampagne, der kun benytter audio-annoncer.

Sådan fungerer det

Spotify Ad Studio

  1. Opret en annonce: Vælg dit eget indhold, eller opret en ny annonce ved hjælp af baggrundsmusik og professionelle stemmeskuespillere.
  2. Vælg målgruppe: Brug Ad Studios segmenteringsløsning til at målrette din annonce baseret på parametre som lytteadfærd, geografisk placering og alder.
  3. Opfølgning i realtid: Få adgang til data i realtid, der viser, hvem der har hørt din annonce, og hvordan den præsterer. Juster annoncen efter ønske.

Creators

Tilmeld vores nyhedsbrev gratis her.