Torvehallerne er blevet en fast del af København. Det populære “råvaremekka” er af mange københavnere blevet det foretrukne sted, når der skal handles lidt ekstra godt. Her 10 år efter “lanceringen” af Torvehallerne, har ejerne bag valgt at give det et nyt look.
Det betyder kort fortalt, at alt fra logoer, fonte, illustrationer, reklamefilm osv. er blevet ændret.
Det kan du få en smagsprøve på her, ligesom vi har talt med Louise Bie, som er marketingchef for Torvehallerne.
“I centrum står tre ting: En lysere farvepalet, håndtegnede illustrationer lavet med såkaldt priktegning, fotografier af hallernes råvarer og de 60 stadeholdere, som hver dag knokler for at levere kvalitet til kunderne i Torvehallerne.”
Louise, I har fået en ny visuel identitet? Hvorfor lige nu?
“TorvehallerneKBH fejrer 10 år på torvepladsen d. 2. september i år. Derfor ønskede vi at styrke brandet og krydre det med en ny brandplatform og visuel identitet. Det er et led i vores forretnings- og positioneringsstrategi, hvor vi ønsker at positionere TorvehallerneKBH som stedet, hvor der handles råvarer og produkter af høj kvalitet, og hvor du får den bedste rådgivning med på vejen af passionerede stadeholdere.
Dér, hvor vi for alvor skiller os ud i markedet, er netop vores stadeholdere og de helt særlige kundeoplevelser og den stemning, som man kun finder i hallerne. Vores stadeholdere kan fortælle de gode historier, der får københavnerne til at forelske sig i råvarerne og giver dem lyst til at lave mad. Og så kan vi mærke, at københavnerne har prioriteret kvalitet og service højt under COVID-19. Dette momentum ønsker vi naturligvis at fastholde, og derfor giver det rigtig god mening at gøre netop nu.”
Det er vel nærmest en rebranding af Torvehallerne? Har I behov for at blive set anderledes?
“Vores visuelle identitet har stort set været den samme i alle 10 år, og der er sket meget siden åbningen. Både hos os, men også i samfundet. Vores nye identitet er derfor lysere og mere underspillet end den tidligere, der godt kunne synes lidt mørk og tung. Og med nye kanaler og formater, der er kommet til siden vi åbnede i 2011, var der også behov for en videreudvikling af identiteten i takt med denne udvikling. Dog ændrer vi ikke på, at torvets friske og indbydende varer fortsat er omdrejningspunkt for vores kommunikation.
Lige så ambitiøse vi er, når det gælder kvaliteten af de varer, der sælges, lige så ambitiøse er vi, når det gælder den måde TorvehallerneKBH præsenterer sig på. Vi bliver bedømt på begge dele og vil levere originalt og dedikeret på begge parametre.”
Jeres nye payoff er “Lidt godt, hver dag”. Hvad er tanken bag det?
“Vi er en lille oase midt i en pulserende storby. Et lokalt fællesskab, der hver dag arbejder for at servicere de mange madglade mennesker, der strømmer til hallerne for at få et lille afbræk i en ellers travl hverdag. Mange henter inspiration til den hjemlige madlavning hos stadeholderne, og derfor ønsker vi at inspirere københavnerne til lige at huske at stoppe op – og fylde dagen med lidt af alt det gode. Vi vil gerne være noget for folk i weekenden – men vi vil også godt være stedet, man tager hen og handler en kedelig tirsdag, når man blot skal have en hurtig fiskefrikadelle med hjem. Det må gerne være nemt, hurtigt og lækkert. Og samtidigt er der jo altså noget særligt ved at samle en solmoden tomat op og dufte til den. Spørge fiskehandleren til råds, når man er i tvivl om, hvordan søtungen skal fileteres. Eller smage på sin comté, inden man køber den. For ligesom tiden er blevet noget, vi gerne vil spare på, er den også blevet noget, vi prioriterer, når vi skal have det godt. Det er netop dét, vi gør, når vi tillader indkøbene at tage lidt ekstra tid og opmærksomhed.
Herudover har danskernes måltids- og indkøbsvaner ændret sig meget i de 10 år, TorvehallerneKBH nu har eksisteret. Interessen for gastronomi, fødevareproduktion og måltidskultur er enorm, og rekordmange prioriterer at opøve deres kulinariske kundskaber i køkkenerne derhjemme. Derfor udgiver vi også en kogebog i anledning af jubilæet, hvor vi inspirerer til, hvordan man med lidt godt, kan lave smagfulde retter – både i hverdagen og weekenden.”
Hvad er du allermest tilfreds med, når du ser på det samlede resultat?
“Jeg synes, vi er lykkedes rigtigt godt med at få stadeholderne, deres faglighed og de friske råvarer endnu mere ud over rampen i vores nye visuelle identitet. Og så er vi særligt glade for illustrationerne, som er med til at understøtte budskabet om at dvæle lidt ved “det gode” og gøre sig umage – netop som vores stadeholdere gør hver eneste dag.”
Creators
Få en ugentlig opdatering om kultur, branding, iværksætteri & inspiration med udgangspunktet fra København. Tilmed gratis her!