Når den københavnske modeuge i næste uge rammer byen, er det med en ny international samarbejdspartner. I år er den amerikanske gigant Snapchat nemlig officiel partner ved Copenhagen Fashion Week SS24.

Et af tiltagene indebærer blandt andet en officiel CPHFW (Copenhagen Fashion Week) linse på Snapchat.


Snapchat
Cecilie Thorsmark

Cecilie Thorsmark, direktør for modeugen, Copenhagen Fashion Week.


Udover CPHFW-linsen opsætter Snapchat også en række AR mirrors til forskellige begivenheder, så man til modeugen kan prøve den interaktive linse og dele den med sine venner, og dermed kan alle få en bid af ugen.

For mens modeugen, med rette, tit bliver kritiseret for at være for lukket, åbner samarbejdet med Snapchat op for netop dette.

Snapchat har blandt andet udvalgt en række “Snap Stars”, som vil være med fra første række til nogle af de mest eksklusive modeshows og dele deres oplevelser med deres følgere.

Og som noget helt nyt, lancerer Snapchat i samarbejde med CPHFW et magazin, en guide til CPHFW, hvor man kan se de begivenheder, modeugen byder på, samt de nye talenter du kan forvente at se.

"Illustrerer deres digitale lederskab."

Ben Wymer, Direktør for Global Brand Experience i Snap, udtaler:

“Vores partnerskab med Copenhagen Fashion Week markerer et banebrydende øjeblik, hvor mode møder teknologi, vækker kreativiteten til live og giver publikum mulighed for at deltage i modeugen, som aldrig før. Gennem vores platform og AR-teknologi bliver det muligt at opleve og interagere med mode på en helt ny måde.” 

Cecilie Thorsmark, administrerende direktør for CPHFW, siger:

“Jeg er meget begejstret for at kunne løfte sløret for vores partnerskab med Snapchat denne sæson. Snapchat vil stå for en række begivenheder igennem modeugen, som illustrerer deres digitale lederskab. Jeg kan ikke vente med at se vores partnerskab udvikle sig i de kommende sæsoner –  lære af hinanden og vokse sammen.”

dontt.dk følger op på samarbejdet efter modeugen.

 



Tilmeld gratis

Få dontt.dks nyhedsbrev gratis tilsendt: Du kan få vores ugentlige opdatering gratis om kultur, branding, iværksætteri & inspiration med udgangspunktet fra København. Tilmeld her.

Dontt.dk er opkaldt efter ordsproget “dagens dontt.”

Det er et gammelt dansk udtryk, som betyder “at man havde en opgave som skulle løses / gøres”.
Dontt udtales “don-tt” på klingende rigsdansk.