For lidt mere end et år siden åbnede Snap Inc. (bedre kendt som Snapchat) sit første kontor i Danmark.

Dengang udtalte den daværende direktør Lars Bo Jeppesen, at det markerede en større satsning på det danske marked, men også skulle tiltrække flere lokale virksomheder og indholdspartnere. De havde bl.a. stort fokus på “AR”. AR står for “argumented reality”, som er en slags suppleret virkelighed. Kort fortalt er det en teknologi,  som kombinerer data fra den fysiske verden med virtuelle data, for eksempel ved brug af grafik og lyd. Den teknologi gør, at du igennem Snapchats kamera f.eks. kan prøve tøj fra dine favoritbrands, og se hvad der passer dig.

Den statsning ser ud til at være en god beslutning. For første gang kan Snapchat nemlig nu offentliggøre, at de har over 2 million aktive brugere i Danmark.

Snapchat

DANSKE FACTS DANSKE FACTS DANSKE FACTS

Vi har samlet de mest interessante facts i milepælen:

Snapchat har over 2 millioner aktive månedlige brugere i Danmark.

Mens Snapchat er elsket af generation Z, så er over 55 procent af brugerne i Danmark 25 år eller ældre.

Danske Snapchat-brugere åbner appen i gennemsnit 35 gange om dagen for at chatte med deres venner, se højdepunkter fra Spotlight eller for at dele øjeblikke fra deres liv.

Over 45 procent af danske Snapchattere bruger Argumented Reality (AR)- linser på Snapchat dagligt for at udtrykke sig kreativt eller købe produkter fra deres favorit-brands.

Appen når ud til 90 procent af mennesker i alderen 13-24 i Skandinavien.

Snapchat

TILMELD GRATIS TILMELD GRATIS TILMELD GRATIS

Få dontt.dks nyhedsbrev gratis tilsendt: Du kan få vores ugentlige opdatering gratis om kultur, branding, iværksætteri & inspiration med udgangspunktet fra København. Tilmeld her.

Dontt.dk er opkaldt efter ordsproget “dagens dontt.”

Det er et gammelt dansk udtryk, som betyder “at man havde en opgave som skulle løses / gøres”.
Dontt udtales “don-tt” på klingende rigsdansk.