Beauty-brandet Rudolph Care, som iværksætteren Andrea Elisabeth Rudolph startede for 15 år siden, kommer igen i år ud med et solidt overskud.

For 2023 har været et godt år for Rudolph Care, selvom overskuddet er mindre end normalt. I 2021 var overskuddet hele 14 mio. I 2022 var det 5.5 mio. og for 2023 lyder resultatet på et overskud på 3.5 mio. kr.

Men årsagen er ligetil. Virksomheden har nemlig foretaget en række investeringer i ekspansion til nye markeder. Det har naturligvis givet en række engangsomkostninger. Samtidig har en række faktorer også sat Rudolph Cares dækningsgrad under pres. Det fortæller Ditte Søndergaard Bihorac som er CEO i selskabet.

Andrea Elisabeth Rudolph

Andrea Elisabeth Rudolph


Udlandet vokser

Hun fortæller ligeledes, at 2023 er det år, hvor Rudolph Care har haft sin største omsætning. Det er blandt andet lande som Sverige, Holland og Østrig, hvor salget er stigende.

Andrea Elisabeth Rudolph, founder fortæller:

“Vores ansvarlige dagsorden er mere end nogensinde aktuel for, ikke bare Danmark, men hele verden, og jeg glæder mig over, at strategien om at etablere Rudolph Care internationalt løber efter planen i takt med den voksende interesse for vores produkter og vores mission om at være: for generations to come.”

Rudolph Care blev stiftet i 2009 af Andrea Elisabeth Rudolph. Hun ejer fortsat størstedelen af Rudolph Care. (89%)

Ditte Søndergaard Bihorac

Ditte Søndergaard Bihorac


Bliv opdateret på 5 min - hver uge!

Få dontt.dks nyhedsbrev gratis tilsendt: Du kan få vores ugentlige opdatering gratis om kultur, branding, iværksætteri & inspiration med udgangspunktet fra København.