Det er ikke kun herhjemme, at Les Deux er blevet et kendt og anerkendt brand. Og det er de internationale mål, der nu får Les Deux til at satse endnu mere på markedet uden for Kongerigets grænser. I dag præsenterede de en ny chefdesigner – som pennefører for kommende kollektioner.
Han hedder Kristopher Haigh, og er en særdeles erfaren profil på disse breddegrader. Han har tidligere haft en lignende stilling for Banana Republic i New York og giganterne fra Gap. Desuden tæller hans CV prominente “adresser” som Ralph Lauren, Perry Ellis, Abercrombie & Fitch Co.

Design & Buying Director Nicolaj Jessen fra Les Deux fortæller:

“Les Deux har haft rigtig godt gang i den – og er kommet styrket ud af den nuværende situation, og vi vil derfor styrke selskabet mod videre vækst på flere fronter. Det gælder blandt andet retail, hvor vi har sat hårdt ind på det seneste, men også i forhold til at opgradere vores designafdeling. Derfor har vi vendt og drejet, hvad der ville passe ind i Les Deux-regi, og så kom vi i kontakt med Kristopher Haigh, som har et virkelig imponerede CV med forskellige super interessante, internationale stillinger,” siger Nicolaj Jessen, da vi fanger ham på telefonen fredag formiddag. Fremover skal Kristopher Haigh, der får base i London, referere til ham i sin nye rolle, hvor han foruden design skal bidrage med både “kant”, branding- og trendekspertise og generelt tage Les Deux på et både produktmæssigt og designmæssigt “højere niveau.”

Mathias Jensen i spidsen for Marketing.

Nicolaj fortsætter:

“Ansættelsen af Kristopher er næste skridt i vores ambition om øget internationalisering, som er i højsæde nu her. Vi vil gerne tænke udover Skandinavien og Europas grænser. Så ansættelsen er egentlig bare et naturligt skridt i forlængelse af den strategi, som vi arbejder på lige nu,” siger han videre.

Co-founder Andreas von der Heide er mindst lige så begejstret. På hans Linkedin profil skriver han:

“Jeg er meget stolt over at byde Kris velkommen ombord i Les Deux, som Design Director. Kris, er kommet tilbage til London efter 15 år i New York og San Francisco, hvor han har siddet som Design Director for Gap og senest Banana Republic og bliver en vigtig medspiller i internationaliseringen af Les Deux og vores kollektioner fremadrettet. Fra en simpel hvid T-shirt og en masse store drømme. Alt er muligt.”

Den nuværende designer Mathias Jensen fortsætter i Les Deux, hvor han fremadrettet skal lede marketingafdelingen. Det kan du læse mere om i næste uge på dontt.dk

"Ansættelsen af Kristopher er næste skridt i vores ambition om øget internationalisering, som er i højsæde nu her."

Design & Buying Director Nicolaj Jessen fra Les Deux