“København er min by, og jeg glæder mig utroligt meget til at være med til at skabe en masse fede oplevelser under temaet Always on i Parken. Min opgave er at fortsætte og accelerere den positive udvikling i Parken. Det kan lyde lidt mærkeligt at sige lige nu, men vi kommer selvfølgelig forbi corona på et tidspunkt, og så skal vi fortsætte udviklingen.”

Sådan lød kommentaren fra Lars Bo Jeppesen, som i sidste uge blev præsenteret som ny direktør for PARKEN Sport & Entertainment. Begejstret og forventningsfuld! Men han har formentligt også vidst, at han skulle være direktør i Danmarks største fodboldklub i et par måneder. Da Lars Bo Jeppesen efter eget valg stoppede som CEO i mediebureauet Dentsu, afsluttede han nemlig et interview med, at han endnu ikke kunne afsløre, hvad han skulle lave. Det var d. 20 februar!

Af folk, der kender ham, bliver han beskrevet som en chef, der er god til at få folk til at føle sig veltilpas. Han elsker mennesker og næres af mennesker, lyder det. En flot beskrivelse med tanke på det ansvar og de beslutninger, han har måttet tage gennem tiderne. Han er blandt de højest placerede danskere nogensinde i den internationale reklame­branche. En branche der får F.C Københavns regnskaber til at ligne et husholdningsbudget for en weekend. Til gengæld venter der en helt anden opmærksomhed med direktørjobbet i F.C København. Som en betydelig note, beholder han sin bestyrelsespost i Dentsu, ligesom han blandt andet er bestyrelsesmedlem i Letz Sushi.

Parken er et unikt samlingspunkt! Jeg er meget ydmyg og stolt over, at få denne mulighed!

Lars Bo Jeppesen


HVEM ER LARS BO JEPPESEN?

Lars Bo Jeppesen var i en årrække CEO i mediebureauet Dentsu med voksende ansvar. Han startede i 2006 med det danske ansvar, til at blive ansvarlig for 18 europæiske markeder og mere end 5.000 ansatte. Han vendte på relativt kort tid tre lande med røde tal til sorte tal, og medarbejderne havde genvundet troen og optimismen. “Hvorfor så ikke føre det videre til resten af Europa lød det dengang”. Bureaugruppen har efterfølgende fortalt, at man i hans periode som CEO lykkedes at tredoble omsætningen og firedoble indtjeningen i Norden, Central- og Østeuropa på syv år.

I et tidligere interview med Berlingske, fortalte Lars Bo, at han slet ikke skulle have arbejdet i reklamebranchen, men at han skulle være læge.

“Drømmen var at blive læge. Lars Bo Jeppesen var forhåndsoptaget på studiet, men når man har et forhåndstilsagn, skal man gen­bekræfte inden de andre. Det havde han overset i sin ungdoms­kådhed, og han måtte altså vinke farvel til den hvide kittel.

Hans far sagde, at han skulle finde noget andet, så han ikke skulle gå og dandere den i et helt år. Så Lars Bo Jeppesen startede på Handelshøjskolen i Aarhus.”

Lars Bo Jeppesens drivkraft er ambitionen om at vise sine om­givelser den bedste udgave af ham selv og følelsen af et oprigtigt ansvar for de mennesker, der har valgt at dedikere sig til den virksom­hed, han leder.

Det stemmer meget godt overens med, hvad han svarede i et  interview med Markedsføring tidligere på året:
Her fremhæver han også sit fokus på medarbejderne.

Hvad har været din største professionelle succes i 2019?
At fastholde medarbejdernes engagement og tro på fremtiden på det samme niveau som de forrige år, til trods for de store forandringer vi og branchen gennemgår.

Hvad ville du gerne have gjort mere af i 2019?
Tid med kunderne.

Hvad bliver din største marketingudfordring i 2020?
At levere den ønskede vækst, så indtægterne matcher omkostningerne.

Hvordan forventer du, at din rolle vil forandre sig i 2020?
Meget mere kundefokus.

Vil FN’S verdensmål påvirke dit arbejde i 2020?
Absolut – for jeg sidder i vores globale steering commitee for Dentsu’s Globale Social Impact program, hvor vi arbejder på at blive 100 % carbon neutrale, udrydde malaria, lære 100.000 børn og unge at kode og støtte 10.000 kvindelige iværksættere med deres startups slutter Lars Bo Jeppesen.

MODERNE MEDIELANDSKAB

Bestyrelsesformand i PARKEN Sport & Entertainment Bo Rygaard:
”I Lars Bo Jeppesen får vi en international og kommerciel profil, der kommer med mange års ledelseserfaring og indgående kendskab til det moderne medielandskab, digital transformation og forretningsudvikling. Med ansættelsen af Lars Bo tager vi et vigtigt skridt frem på den kommercielle bane, og vi forventer, at det udvikler sig til endnu bedre kommercielle samarbejder og fanoplevelser.”

Lars Bo Jeppesens overordnede ansvarsområder: 

Lars Bo Jeppesen er ansat som direktør i PARKEN Sport & Entertainment A/S med ansvar for alle forhold i Telia Parken og de kommercielle forhold relateret til F.C. København. Derudover tiltræder Lars Bo Jeppesen som bestyrelsesformand for E-sport selskabet North, der ejes sammen med Nordisk Film. Lars Bo Jeppesen tiltræder også som bestyrelsesmedlem i Superligaen A/S. Ståle Solbakken refererer fortsat til bestyrelsen, og har dermed ikke Lars Bo Jeppesen som chef. 

 

Bo Rygaard, Foto af Anne Bæk.