🇪🇺 For our international readers: Read this article in English here.
Det er ikke sikkert, du har hørt om N/A Ventures før – men du har helt sikkert stiftet bekendtskab med nogle af deres brands. Blandt andet Rezet Store, Good Habit Co, Oliver Green og Luxreaders.
Kort fortalt er N/A Ventures et dansk investeringsselskab med fokus på opkøb, udvikling og skalering af e-handels- og softwarevirksomheder. Bag står blandt andre brødrene Nicki og Aleksander Due-Rasmussen, der har gjort det til deres speciale at løfte stærke brands til næste niveau.
Nu har de taget endnu et skridt i den retning. N/A Ventures har nemlig opkøbt Nordgreen – et af de mest kendte danske urbrands, der i sit bedste år har haft en omsætning på over 100 mio. kr., mere end 300.000 kunder og en række internationale designpriser i bagagen.
Samtidig samler de brandet med Oliver Green i en ny dansk urgruppe, som har rejst et større millionbeløb fra en gruppe business angels samt Magasin du Nord. Sidstnævnte bliver hovedinvestor, som altså også kan sørge for nye muligheder i butikker og større synlighed for både Oliver Green og Nordgreen.
"Hos Nordgreen er vores førsteprioritet at styrke bundlinjen og skabe et solidt operationelt fundament"

Foto til højre: Nicki Due-Rasmussen
Vil styrke begge brands internationalt
Sandra Garder Abrahamsen Head of Corporate Communication & PR fra Magasin siger:
“Magasin har allerede foretaget adskillige investeringer i stærke, danske brands, som vi ser et stort potentiale i. For os handler det i høj grad om at bygge partnerskaber med brands, der har store ambitioner og som kan drage nytte af den unikke værdi Magasin tilfører vores partnere. Ikke bare som platform, men som vækstmotor, hvor vi kan bringe vores lange erfaring, kompetencer og markedskendskab i spil. Med vores investering i Nordgreen ser vi et stort potentiale, og gennem det nye partnerskab kan vi sammen styrke deres position på tværs af kanaler og markeder.”
Nicki Due-Rasmussen, co-founder af N/A Ventures, supplerer:
“Vi ser et stort potentiale og mange synergier i at samle de to brands under ét tag. Hos Nordgreen er vores førsteprioritet at styrke bundlinjen og skabe et solidt operationelt fundament. Når det er på plads, skifter vi fokus til at skalere toplinjen – en vækstrejse, Nordgreen tidligere har haft stor succes med.”
Målet er at styrke begge brands’ internationale tilstedeværelse, samtidig med at de bevarer deres kerneværdier og danske designarv.
Oliver Greens co-founder og kreative direktør, Alex Høgh Andersen, forbliver central i Oliver Greens kreative udvikling og vil fremover også bidrage til Nordgreens kreative retning. Ambitionen er at nå et bredere globalt publikum gennem styrkede detail- og onlinekanaler.
Vækstplanerne understøttes af AI-værktøjer på tværs af interne processer, med fokus på skalerbarhed, automatisering og profitabilitet.
Det er noget, vi glæder os til at spørge ind til og følge på dontt.dk.

WEEKLY BRIEF
Kultur, business & inspiration – direkte fra København til din inbox. Allerede 55.500+ på listen.
Vi sender ud 1 gang om ugen!