Der har været fart på det danske brillebrand MessyWeekend de seneste par år med flere modeller og vækst til følge. Fra start har det bæredygtige fyldt enormt meget. Det gør de dels ved at støtte med at samle plastikaffald fra verdenshavene ved hvert salg, men også at bruge gode materialer, så brillerne holder længere. I ugens løb præsenterede københavnerbrandet så et stort samarbejde med Logan Paul. Han blev kendt via appen “Vine”, som få sikkert vil huske. I dag er han en af verdens største influencers med 23 millioner+ på både YouTube og Instagram. Begge steder med et kæmpe tocifret milliardtal i visninger.

I den forbindelse mødtes vi med Mads Koch Petersen, co-founder af MessyWeekend.

Mads, I har lige lanceret et stort collab med en af verdens største influencers, Logan Paul. Hvordan kom det i stand?

“Det har været en lang proces, der startede for næsten to år siden. Vi lavede et collab med en special-designet model til DJ Morten Breum og hans fashion brand BBA. Morten var på det tidspunkt ved at blive stor i USA, og Mortens manager er en del af Logans team, der er inde over hans fashionbrand Maverick Clothing. Logan så og prøvede brillerne og var ellevild med dem, og derfor fik vi lov til at pitche et design ind på en kollektion til Logan. Det gik bedre end forventet, og Logan elskede dem. Dernæst startede et langt forhandlingsforløb om betingelserne, inden aftalen blev lukket for cirka et år siden, og det år er så gået med at producere, forberede og tease collabbet.”

Hvordan er det blevet modtaget af jeres kunder? 

“Helt vildt godt – vi har fået utroligt mange gode reaktioner, beskeder og kommentarer på collabet, og folk synes, at vores styles er vildt fede. Og så er 5 ud af 6 modeller vi lancerede  allerede udsolgt og blev det indenfor 24 timer – så det er vildt fedt at se.”

Med så mange salg, kan I så se om det er nye kunder eller jeres tidligere MessyWeekend kunder? 

“Størstedelen af kunderne er nye kunder. Logan er baseret ud af Californien, og hans største base, ud af de cirka 20 millioner følgere han har på Instagram, er baseret i USA. USA er ikke et marked, vi før har gjort noget synderligt ud af, men med dette marketing push, ser vi allerede nu et stort pick-up i USA. Derudover har vi også haft mange nye kunder fra rundt omkring i Europa, som har købt brillerne.”

Flere collabs på vej..

Er det et enkeltstående tiltag, eller kommer vi til at se flere collabs den kommende tid? 

“Vi kommer med en masse fede collabs i løbet af de kommende måneder. Vi lancerer blandt andet et collab med Kronenbourg Blanc 1664, hvor vi producerer limited edition solbriller med dem, hvor en andel af køberne også vil få tilknyttede NFT’er med en masse fede utilities. Derudover laver vi også et collab med Racket Club, en af Danmarks største padeltennis-klubber, hvor vi kommer til at lave solbriller til formålet, og vi lancerer med CPH Open, som er verdens største skate-festival, der afholdes her i juni i København. Så hold øje med vores site ;)” 

Hvordan går det ellers i MessyWeekend? 

“Det går rigtig godt med forretningen. Vi havde nogle udfordrende år under corona, men vores omsætningsvækst y-o-y ligger på omkring 80%, og vi har vildt mange spændende partnerskaber, produkter og lanceringer, der flytter brandet til nye højder. Vi ser også stor vækst i vores retail-forretning, hvor vi lige nu arbejder hårdt på at udvide vores retail-netværk til over 1000 butikker i løbet af de kommende år rundt omkring i verden.”

Co-founders af MessyWeekend: Marc Østerskov (tv.) & Mads Koch Petersen (th.)



Tilmeld gratis

Få dontt.dks nyhedsbrev gratis tilsendt: Du kan få vores ugentlige opdatering gratis om kultur, branding, iværksætteri & inspiration med udgangspunktet fra København. Tilmeld her.

Dontt.dk er opkaldt efter ordsproget “dagens dontt.”

Det er et gammelt dansk udtryk, som betyder “at man havde en opgave som skulle løses / gøres”.
Dontt udtales “don-tt” på klingende rigsdansk.