Dansk iværksætteri leverer endnu engang en stor profil til en stor gigant. I et ellers turbulent modemarked, så bremser det ikke vækstambitionerne hos det BESTSELLER-ejede modebrand VILA, der nu overlader jagten på de mere kræsne forbrugere til iværksætteren og profilen Melissa Bech, som tidligere har bevist, at hun kan bygge stærke danske niche-modebrands.

Det afslørede Melissa Bech og Bestseller til dontt.dk tidligere i dag.


Melissa Bech Bestseller

Melissa Bech


Her fortæller parterne:

Efter at have lanceret ROUGE VILA, et subbrand til det kvalitetsbevidste segment, på 17 markeder, er det unge brand nu klar med en ny oprustning, der skal være med til at indfri VILAs mål om at nå en større kundegruppe gennem en bred hovedkollektion og segmenterede subbrands.

Simon Khong Harbjerg, Brand Director i VILA fortæller:

“Efterspørgslen på specialiserede brands stiger i takt med, at moderne forbrugere stiller flere, bedre og mere forskelligartede krav. Derfor giver det god mening for os at lancere subbrands, der har VILAs brand-DNA, men som også appellerer til nye kundegrupper.

Et af segmenterne, som vi ser et stort potentiale i, er det såkaldte premium-segment, der har et særligt fokus på kvalitet og holdbarhed. Det segment har Melissa et indgående kendskab til, og derfor er hun og de resultater, hun kommer med, et perfekt match til ROUGE VILA. Brandet har fået en lovende start, men det er samtidig tydeligt for os, at vi blot har kradset i overfladen af det potentiale, ROUGE VILA rummer.”

Drøm om større skala og globalt afsæt!

Melissa Bech har haft succes med at starte og drive brands, som producerer enkle designs af høj kvalitet. Den samme tilgang skal hun overføre til ROUGE VILA – nu i en international modevirksomhed med mere end 400 leverandører i værdikæden og forhandlere verden over.

Melissa Bech, som nu kan kalde sig, Head of Brand Development uddyber:

“Jeg har altid haft en drøm om at være en del af noget stort og bruge mine erfaringer med branding på en større skala med globalt afsæt. Det må man sige, at VILA og BESTSELLER har. Jeg forventer et stærkt samarbejde på tværs af hele værdikæden, hvor jeg med mine kompetencer kan være med til at opbygge et brand, der er relevant og samtidig opfylder de krav, som markedet og forbrugeren har i dag. Det er den helt rigtige timing, at vores veje mødes nu, og jeg glæder mig helt vildt til rejsen.”


dontt.dk følger op med et større interview med Melissa Bech


Om Melissa Bech

Bachelor i Design & Business fra KEA.
Bred erfaring fra modebranchen med ansættelser på magasinet Cover, WoodWood og Norse Projects.
Stiftede Blanche i 2017 (solgt i 2021) og ENKEL Studio i 2023.


Bliv opdateret på 5 min - hver uge!

Få dontt.dks nyhedsbrev gratis tilsendt: Du kan få vores ugentlige opdatering gratis om kultur, branding, iværksætteri & inspiration med udgangspunktet fra København.