Kært “barn” har mange navne. Den danske personlighed har været en gigantisk del af dansk showbizz og medie de seneste 20 år. Tv-vært, magasin-udgiver, influencer og iværksætter. Nu kaster hun sig over et nyt eventyr.
I dag har hun nemlig afsløret at hun i samarbejde med et af af Danmarks ældste vinhuse, Ludvig Bjørns Vinhandel (est. 1760), har lavet sit eget vinbrand. I april måned lancerer Schaumburg-Müller sin egen Cava, der er skabt som en hyldest til livet og de vigtigste kvinder i hendes liv.
Christiane Schaumburg-Müller Aaxman fortæller:
“Jeg er en ægte livsnyder, og typen der lever mere i dur end i mol… ja, for mig er (vin-)glasset altid halvt fyldt – ikke halvt tomt,” fortæller Christiane Schaumburg-Müller Aaxman forud for lanceringen af Loina. “Jeg har altid elsket cava, og er med årene blevet stadig mere optaget af kvalitet fremfor kvantitet. Der er mange følelser knyttet til vin, fordi det er noget vi drikker for at markere en særlig anledning – og det gælder især når det kommer til bobler. Derfor er jeg særligt stolt af den elegante men imødekommende smag, vi har opnået i udviklingen af Loina.”
Vi har gjort os umage
Christiane Schaumburg-Müller Aaxman fortæller videre, at hun personligt har besøgt vinproducenter og gårde i flere lande for at sikre, at navnet “Loina” bliver garant for en unik og smagfuld oplevelse. Samtidig er Loina også resultatet af en omhyggelig udvælgelsesproces. Christiane samlede nemlig en gruppe veninder med forskellige præferencer inden for vin, og gennem blindsmagninger, ærlige tilkendegivelser og kyndig vejledning blev de tilsammen den personlige fokusgruppe, der har bidraget til at skabe en vin af høj kvalitet med en bred appel. “Loina repræsenterer alt det, jeg står for og sætter højt. Det er et sprudlende, humørfyldt og raffineret glas cava, som jeg er stolt af og til hver en tid ville servere for mine gæster – eller skåle i med min bedste veninde,” siger iværksætteren.
En hyldest til livet
Navnet Loina er en sammensætning af navnene “Lola” og “Ina”, og det er der en helt særlig grund til: “Min bedste veninde gennem 28 år er fra Filippinerne og jeg har derfor hørt hende omtale sin mormor som Lola. Ina betyder mor – også på filippinsk – og derfor gav det mening for mig at sammensætte de to, så de repræsenterer min egen mor, der jo også er mine børns mormor,” fortæller Christiane. “Jeg har lanceret denne vin som en kærlighedserklæring til min mor, der desværre er svært Alzheimers ramt i dag. Hvis hun kunne forstå, hvad jeg har skabt, ville uden tvivl kysse mig på panden og sige, ‘Hvor er jeg stolt af dig, min pige.’ Og så ville vi sammen drømme os tilbage til den vingård i Provence, hvor hun boede som ung.”
Loina by Christiane bliver lanceret i hele Danmark 19. april 2024, og den nye cava kan bl.a. købes i Coop, Bilka, Føtex, Meny, Netto og Rema 1000. Loina vil også være tilgængelig i udvalgte 7-eleven og grænsehandlen mellem Danmark og Tyskland. Vejl. Udsalgspris er 89,95 kr.
Bliv opdateret på 5 min - hver uge!
Få dontt.dks nyhedsbrev gratis tilsendt: Du kan få vores ugentlige opdatering gratis om kultur, branding, iværksætteri & inspiration med udgangspunktet fra København.