I disse dage er det danske tøjbrand Les Deux i fuld gang med det, de kalder deres “US opening” i New York. Og uden der skal gå H.C. Andersen i det, er Les Deux i gang med at skrive et solidt stykke dansk iværksætterhistorie.

Tidligere i år fortalte Andreas von der Heide, co-founder hos Les Deux, at Les Deux var blevet virkelig godt modtaget i en lang række amerikanske varehuse herunder Bloomingdale’s. Så det er i forlængelse af den succes, at Les Deux tager det ultimative skridt og har oprettet amerikansk selskab, kontor og eget lager i mulighedernes land, USA.

Vi er gået fra at være et “Jersey-brand” til at være et internationalt lifestyle brand.”

Vi fangede Andreas von der Heide i New York for at høre mere om, hvordan deres lancering i USA foregår.

Andreas, helt kort. Hvad dækker jeres USA-åbning helt konkret over?

“Vi har lavet et “joint venture” med en lokal partner. Det betyder, at vi nu har et Les Deux selskab i USA, og har dedikerede medarbejdere, der arbejder for Les Deux på det amerikanske kontor. Tidligere betjente vi kunder som Blommingdale´s og Nordstrøm fra Danmark. Så det giver helt naturligt en række fordele.

Udover de marketingaktiviteter som alle kan se, har vi en hær af folk med herovre. Det er alt fra lager til kundeservice. Vi får eget lager herovre, så vi er i gang med at få sat alt op med vores systemer i Danmark.”

"Vi er gået fra at være et “Jersey brand” til at være et internationalt lifestyle brand.”

Andreas von der Heide

Du nævner selv jeres marketingaktiviteter. Hvad skal der ske?

“Vi har bygget en basketbane, som virkelig er blevet fed. Her har vi planlagt en masse kampe, turneringer og relationsskabende aktiviteter. Vi har kørt nogle træninger med børn, som måske har det lidt sværere end andre og givet dem nogle gode oplevelser. Vi har blandt andet haft verdensmesteren i “one on one” forbi som træner.

Derudover har vi en større turnering, hvor deltagerne kan vinde 2000 dollars til brug i deres lokale basket community.

Så vi har en god blanding af møder, sjov og en masse praktisk arbejde på vores tur.”

Det er et stort team, som du har taget med til New York fra Danmark. Hvorfor har I valgt at investere så meget i åbningen? 

“Jamen, helt kort. Vi gør det, der skal til. Det er et stort og vigtigt marked for Les Deux. Så der skal bruges nogle ressourcer og i Les Deux løfter vi i fællesskab.”

Hvor store skal Les Deux være i USA, hvis vi kigger 1-2 år frem? 

“Åh, det er svært at sige. Der er jo flere parametre. Men du kender jo ambitionen. Det er en omsætning på 10 millioner dollars i den periode.”

Og på endnu længere sigt?

“USA skal helt sikkert være vores største marked på sigt.”

I denne artikel har vi billeder fra den omtalte basketbane i New York. På tirsdag følger dontt.dk op med billeder, hvor den er i brug.

Les Deux x New York

Les Deux basket

Banen før Les Deux overtog den


Tilmeld gratis

Få dontt.dks nyhedsbrev gratis tilsendt: Du kan få vores ugentlige opdatering gratis om kultur, branding, iværksætteri & inspiration med udgangspunktet fra København. Tilmeld her.

Dontt.dk er opkaldt efter ordsproget “dagens dontt.”

Det er et gammelt dansk udtryk, som betyder “at man havde en opgave som skulle løses / gøres”.
Dontt udtales “don-tt” på klingende rigsdansk.