🇪🇺 For our global audience, here’s the English version of this interview. Click here.
Det er ikke mere end et par uger siden, at vi kunne fortælle om Les Deuxs åbning af deres første butik uden for Skandinavien i det parisiske Marais-kvarter. (Læs mere her.)
Men det er ikke kun i Frankrig, at det danske herretøjsmærke sætter fart på. Nu stjæler man overskrifter i Storbritannien, hvor man på få måneder er gået fra 24 til 42 nøje udvalgte butikker – og i samme forbindelse planlægger at etablere kontor og showroom i London.
"... samtidig har Les Deux oplevet en vækst med 225 % omsætningsstigning i år"


Her markerer Les Deux lanceringen i midten af ikoniske Selfridges midt i herretøjsafdelingen
Over 1000 udvalgte butikker på fire kontinenter
Selve UK-fremstødet kulminerede, da man i sidste uge lancerede i Londons ikoniske shoppingcenter Selfridges. Lanceringen blev markeret med en DeLorean-wrap på butikkens berømte DMC-12, designet med et filmstrimmel-motiv inspireret af brandets Winter 2025-kampagne, der hylder klassiske 1990’er-sitcoms.
Det fik blandt andet mediet Fashion Network, der har over 900.000 abonnenter på deres daglige nyhedsbrev, til at fremhæve det danske brand.
Morten Kristiansen, CCO hos Les Deux, fortalte til mediet, at energien omkring mærket er stor, og især UK-markedet spiller en central rolle i den internationale ekspansion:
“Der er så meget energi omkring brandet lige nu, og det er især synligt i Storbritannien, hvor partnere som Selfridges er med til at sætte tempoet for, hvad der kommer næste gang.”
I dag er Les Deux tilgængeligt i over 1.000 butikker på fire kontinenter, med nøglepartnere som Bloomingdale’s, KaDeWe, Nordstrom, De Bijenkorf, Galeries Lafayette og La Rinascente.
Ekspansionen stopper ikke ved UK. I Irland er brandet gået fra nul til 12 butikker på blot ni måneder, herunder prestige-butikker som Brown Thomas/Arnotts og Avoca. Samtidig har Les Deux oplevet en bemærkelsesværdig vækst med 225 % omsætningsstigning i år, på baggrund af 13 år med kontinuerlig vækst.

Til højre ses Morten Kristiansen, CCO hos Les Deux, her sammen med Nichole Strydom, Commercial Director hos Zalando, under Les Deuxs YALE-lancering i Berlin.
WEEKLY BRIEF
Hold dig opdateret på de mest spændende historier, tips og interviews.
Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få det hele direkte i inboxen.
Allerede 55.500+ på listen. Vi sender ud 1 gang om ugen!


