Tøjmærket Les Deux har forlængst etableret sig blandt de førende i Danmark. Fra en t-shirt til livstilsbrand. Fra 2 butikker til 500+.
Nu er brandet klar til næste step; Åbning af egne butikker.
I den forbindelse tog vi en sommersnak med Andreas von der Heide, co-founder hos Les Deux. 

I åbner jeres første butik efter sommer. Hvorfor nu?
Hvis vi ikke udvikler, så afvikler vi. Vi har nået en størrelse, hvor det giver mening at bygge næste step på forretningen. Vi er et livsstilsbrand og skal ud og møde vores forbrugere i vores eget univers. Derudover kan jeg godt li’ udfordringer og rigtig mange ser retail som færdig, hvilket jeg ikke tror er rigtigt. Det handler om, hvordan man bygger sit retail setup herunder datastyringen og godt købmandsskab.

Den første butik åbner på Gammel Kongevej? Hvorfor lige der? 
Vores Frederiksbergbutik bliver den lille lokale, og er den første ud af de to butikker, der skal åbne i år. Vi fik en rigtig fin aftale på et godt lokale på Gammel Kongevej, hvor vi har en stærk kundegruppe og vi kommer til at ligge blandt andre stærke brands. Derudover bor jeg selv på Frederiksberg, så jeg glæder mig til, at butikken bliver udgangspunkt for venner, bekendte og nye tiltag herunder events.

Hvilken følelse vil I gerne have, at folk får i jeres kommende butikker? 
Det skal være en comfort zone. Et sted forbrugeren har lyst til at hænge ud og bare være. Serviceniveauet og samspillet med vores online kanaler skal være grundlæggende for de forretninger, som vi vil åbne.

Hvordan ser du generelt på fremtiden indenfor fysiske butikker for tøjbrands?
Fysisk retail har virkelig en berettigelse, men det skal redefineres, så vi ikke gør det på samme måde, som man altid har gjort. Medarbejderne i butikken indgår som en del af driften af hele Les Deux og får ansvar ud over butikken, så vi konstant rykker – selv når der ikke er kunder i butikken. Vi skal være dygtige til at have et vareflow som ikke kun er båret af de 4 årlige kollektioner. Forbrugeren skal inspireres og tilbydes nye flotte produkter i høj kvalitet. Innovationen skal tilbage i retailleddet.

Hvis vi ikke udvikler, så afvikler vi. Vi har nået en strørrelse, hvor det giver mening at bygge næste step på forretningen.

Andreas von der Heide, Les Deux

Modeugen i Danmark venter efter sommeren. I var særledes aktive under sidste modeuge, og fik stor ros for jeres show. Hvad er planen i år?
Vi er ALTID aktive under modeugen. Vi skal ikke holde show under denne modeuge, men mon ikke det kommer igen.

Hvordan er status i Les Deux ellers?
Der sker ekstremt meget spændende. Vores markedsstrategier begynder at bære frugt. Vi er i gang med en stor bæredygtig omstilling, som vi lancerer i efteråret. Vi er vækstet 73% i forhold til samme periode som sidste år. Vi vil forsat investere tungt i væksten og markedsvæksten i udlandet.

Fysisk retail har virkelig en berettigelse, men det skal redefineres.....

Andreas von der Heide

————————————————————————–


Fik du læst ?
Les Deux & Dontt Studio bliver “næsten” naboer på Gammel Kongevej.
Vi har til daglig huse i baggården i nr. 131. Læs om os her.