”FC København skal samle hele København og placere byen på det europæiske fodboldkort.”

Sådan udtalte en af stifterne og FCKs første bestyrelsesformand Harald Nielsen om klubben i 1992.

Den gode Harald havde uden tvivl ( sammen med de øvrige idemænd i starten af 90´erne ) fat i noget af det rigtige. I hvertfald var det mange af de samme ord, der i en moderne version figurerer i en ny målsætning/Strategi 2019+ fra de danske mestre.

“Vi ønsker at være stedet, hvor københavnerne samles.”

Sådan lyder det nemlig fra Katja Moesgaard, som er ansvarlig for det kommercielle i FC København. FC København er allerede det hold, som har flest tilskuere til deres kampe i den danske Superliga. Men der skal komme endnu flere. I marts måned var det et stort tema, da Lars Seier Christensen blev præsenteret som medejer (22% af Parken Sport & Entertainment ). Den “tale” bliver der nu fulgt op med.

Målet er over 20.000 i snit til kampene i Superligaen. Sidste sæson havde man et gennemsnit på 17.260 tilskuere. Det højeste siden 10/11 sæsonen.

FC København skal samle hele København og placere byen på det europæsiske fodboldkort!

Harald Nielsen i 1992 om FC København

Katja Moesgaard, COO i FC København fortæller til FCK.dk:

“Vi ønsker at være stedet, hvor københavnerne samles. Det kræver, at vi gør vores hjemmekampe til en totaloplevelse, og at vi fortsat arbejder hårdt på at gøre det til en bedre og mere helstøbt oplevelse at gå til fodbold i København.”

“Vores store kampe skal være et reelt alternativ til alt andet, du kan lave i København – også selvom du ikke tit kommer i Telia Parken. Vi synes, vi har givet eksempler på, at det kan lykkes. Blandt andet i mesterskabsspillet og tidligere med europæiske kampe.”

”Men vi kan ikke løfte den her opgave alene. Vi får først og fremmest brug for vores nuværende loyale fans, vores partnere og byen, hvis vi skal lykkes. Alle er enige om, at oplevelsen stiger, når vi er mange til kamp, så vi har alle stor interesse i at lykkes med denne målsætning,”

I en podcast på FCK.DK uddyber FCK hele strategien. En stor anbefaling herfra.

Fodboldsæsonen er endelig i gang igen ! 

Som københavnermedie følger vi FC København tæt. 50% af alle Dontt.dks læsere bor i København. Vi oplever altid stor interesse, i sær med emner / vinkler som sportspressen (normalt) ikke berører. Vi arbejder derfor på et interview med Jacob Lauesen, som er Brand og marketingdirektør i FC København omkring de ovenstående planer / tiltag udenfor det græstæppet i PARKEN.

Dontt.dk har 350.000 (unikke) brugere om året, og 35.000+ der hver uge modtager vores nyhedsbrev. Tilmeld dig gratis i dag. ( Du finder tilmeldning nederst på forsiden )

Vi ønsker at være stedet, hvor københavnerne samles.

Katja Moesgaard, COO i FC København.