I går sikrede F.C. København sig (…) videre deltagelse i europæisk fodbold. I dag kan de så fortælle, at det store kaffebrand Lavazza udvider deres nuværende samarbejde.

Udover at være kaffepartner for koncernen, er de nu også officiel partner for kvindeholdet fra dags dato. Den italienske kaffevirksomhed har forlænget partnerskabet helt frem til 2028.

Det betyder, at Lavazza vil pryde Parkens tribuner sammen med brands som Carlsberg, Les Deux, adidas og Audi. Med udvidelsen af samarbejdet melder Lavazza sig ind i rækken af virksomheder, der aktivt støtter F.C. Københavns indsats for at gøre fodbold tilgængeligt for alle. Målet er at skabe et kvindehold, der på sigt skal konkurrere med de bedste og inspirere fremtidige generationer af piger og kvinder i alle aldre.

For det er ikke kun på banen i Parken, at det italienske kaffemærke arbejder for at udvikle kvinders muligheder. Lavazza arbejder målrettet med at understøtte FN’s 17 verdensmål og er særligt engageret i mål nummer fem, som fokuserer på ligestilling mellem kønnene.

Lavazza har blandt andet været en stor del af opbygningen af kvindefodbold i den engelske fodboldklub Arsenal og har samtidig fokus på at skabe lige vilkår for alle sine medarbejdere, herunder at styrke kvindernes rolle i kaffesamfundene. Gennem særlige initiativer i virksomhedens egen nonprofitorganisation, Lavazza Foundation, støtter Lavazza kvinders uddannelse, velfærd og rettigheder i kaffeplantagerne, hvor cirka 70 % af arbejderne er kvinder.

Lavazza

Alle skal gå efter deres drøm

Tom Faurschou, adm. direktør hos Lavazza Denmark, fortæller:

“Vi glæder os til at styrke og udvide vores allerede tætte samarbejde med F.C. København og Parken. Det nye kapitel i vores partnerskab markerer et betydeligt større engagement, hvor vi blandt andet støtter op om klubbens ambitiøse mål om at udvikle et stærkt kvindefodboldhold i Danmark. Lavazza har længe arbejdet med at styrke kvinders rolle i alle dele af kaffebranchen – både blandt vores medarbejdere og i de lokale kaffesamfund. Vi hylder passion, faglig dygtighed og innovation, og vi håber, at det nye partnerskab vil motivere alle til at gå efter deres drømme – og ikke mindst give både fans og spillere en masse velsmagende italienske kaffeoplevelser.”

Mikkel Grove Lindsted, kommerciel direktør i F.C. København, uddyber:

“Lavazza har været en fantastisk partner for F.C. København siden 2020, og vi er glade for at udvide vores samarbejde og samtidig byde dem velkommen som partner for kvindeholdet. Vi er stolte over, at endnu et stort internationalt brand ser potentialet i kvindefodbolden og bakker op om vores arbejde med at skabe et stærkt og konkurrencedygtigt fodboldhold for kvinder – og samtidig inspirere endnu flere piger og kvinder til at træde ind i fodbolden.”

Mikkel Grove Lindsted

Mikkel Grove Lindsted


Læs om FCKs samarbejde med Planet Nusa

 Planet Nusa indgår aftale med FCK: Kvindefodbold fortjener mere opmærksomhed

Læs / Genlæs denne artikel //her//

Planet Nusa FCK

Get smarter, faster!

Få dontt.dks nyhedsbrev gratis tilsendt: Du kan få vores ugentlige opdatering gratis om kultur, branding, iværksætteri & inspiration med udgangspunktet fra København.