Der er nok at se til i F.C. København i disse tider. Historisk har man fået en af de dårligste sæsonopstarter nogensinde, og forretningsstrategien indenfor oplevelsesvirksomhed er hårdt under pres pga. coronavirussen.

Der skal helt sikkert bruges en del ressourcer for at komme tilbage, og derfor har klubbens kommercielle produkter måske aldrig været vigtigere. Til den opgave er direktør Lars Bo Jeppesen sat i spidsen. Den tidligere mediebureau-boss har tidligere teaset omkring sine planer med: Always-on, New Vision og mere brug af data.

I et længere interview, i den kommende udgave af Markedsføring, løfter han nu sløret for planerne.

Her forklarer han, at man i de kommende tre år skal have bygget fire nye platforme, der skal lægge et ”tocifret millionbeløb” på selskabets bundlinje.  De fire platforme bliver selvstændige enheder, men skal kunne integreres efter behov.

Lars Bo Jeppsen forklarer:
“Vi er ved at lave en fodboldklubs sponsorafdeling om til et moderne mediehus. I det ligger, at hvis man er sponsor herinde, så sørger vi for, at vores sponsorer er “Always- on” i målgruppernes bevidsthed.”

“Jeg ser os tættere på Egmont…”

Lars Bo Jeppsen svarer videre på spørgsmålet:
Du er ved at omdanne FCK til en slags mediebureau?

“Jeg vil ikke kalde os et mediebureau, men et mediehus. Jeg ser os tættere på Egmont end på Dentsu. ( Mediebureau, som Lars Bo kom fra .red )  Vi er et mediehus, der har adgang til en masse mennesker, og vi har noget, som de interesserer sig før.”

Hvad er perspektivet?

“Det er et pænt tocifret millionbeløb, vi kan lægge på vores bundlinje, når vi får kampagne/marketing- og dataplatformen op at køre. Vi kører allerede et data-projekt med Audi, vi er i beta med kampagne/marketingplatformen, så vi kan allerede se noget på bundlinjen næste år.”

DONTT.DK bringer et stort interview med Lars Bo Jeppesen i starten af december måned.

"Det er et pænt tocifret millionbeløb, vi kan lægge på vores bundlinje, når vi får dataplatformen op at køre." 

KÆMPE UNDERSKUD

Men der bestemt også brug for Lars Bo Jeppesens mange ideer. Selskabet over F.C København, Parken Sport & Entertainment nedjusterer forventningerne for 2020 til et resultat før skat på -310 mio.kr. til -280 mio.kr.

PARKEN meddeler: 
Nedjusteringen skyldes de realiserede resultater for de første ni måneder af året og forventningerne til 4. kvartal, herunder udsigten til, at de fortsatte COVID-19 restriktioner resten af året rammer både F.C København, Lalandia og stadion-aktiviteterne hårdt.

”Med den seneste udmelding fra regeringen kan vi ikke forvente, at vi kan byde vores fans indenfor i Parken foreløbig,” siger bestyrelsesformand Bo Rygaard.

“Det er en trist og alvorlig udvikling for fodbolden i Danmark, og vi mener heller ikke, at der er evidens for nødvendigheden af en så restriktiv tilgang. Vi har tværtimod bevist, at vi kan have op mod 8.000 tilskuere under sundhedsforsvarlige forhold. Jeg vil opfordre regeringen til at gentænke beslutningen og vise vilje til imødekommenhed,” siger Bo Rygaard.

PSE forventer nu en omsætning i niveauet 510 til 560 mio.kr. og et resultat før skat på -310 til -280 mio.kr. i 2020. De seneste udmeldte forventninger var en omsætning i niveauet 485 til 585 mio. kr. og et resultat før skat på -250 til -200 mio.kr.

Delårsrapporten pr. 30. september 2020 bliver offentliggjort 3. november 2020.


Besøg vores POP-UP, som  er dontt.dks butik, hvor vi omhyggeligt laver og håndplukker produkter til den moderne creator.