LABFRESH har rejst 3 mio. kr. fra 140 eksisterende kunder via en crowdfunding-kampagne. Der er tale om en omfattende renovering. LABFRESH og bygningsejeren HINES investerer tilsammen 3,8 mio. kr. i ombygningen, der blandt andet byder på vandinstallationer og en marmor-bar med Empirical Spirits cocktails.

LABFRESH har i forvejen en flagskibsbutik i Amsterdam, som åbnede sidste år efter en investering på 3 mio. kroner fra 232 hollandske kunder.

LABFRESH laver teknologisk herretøj, der er lugt- og pletfrit og fremstillet af genanvendte materialer. I 2018 deltog de i Løvens Hule og modtog en investering fra Tommy Ahlers. LABFRESH har i dag kunder i 98 lande og er ejet af det dansk-hollandske par Kasper Brandi Petersen og Lotte Vink.

Bag LABFRESH står iværksætterparret Lotte Vink fra Amsterdam og danske Kasper Brandi Petersen.
Sidstnævnte fortæller:

”Vi vælger bevidst at investere i en luksusbutik pr. land i stedet for at have flere små butikker. 90% af vores salg er online, men det er ekstremt værdifuldt for os at være synlige og i direkte kontakt med vores kunder.” Kasper fortæller videre, at det fra begyndelsen har været en drøm at åbne en butik i hver af de to hovedstæder. Det var derfor en unik mulighed, der opstod, da lokalerne midt på den ikoniske Købmagergade var ledige:

“Vi har længe gået og ventet på den helt rette mulighed for at åbne en base midt i København, og nu dukkede der endelig noget op, som passede til vores unikke koncept. Der er sket rigtig meget på og omkring Strøget i København, hvor særligt Købmagergade har udviklet sig i en retning, som vi kunne se os være en del af.”

LABFRESH København

Pengene blev rejst på 3 dage gennem en crowdfunding-kampagne

Pengene blev rejst på 3 dage gennem en crowdfunding-kampagne. Den samme måde LABFRESH sidste år rejste pengene til åbningen af deres første butik i Amsterdam.

”Vi rejste penge fra i alt 140 kunder. Mere end halvdelen af ​​disse har før investeret i vores tidligere crowdfunding-kampagner. Det gør mig derfor enormt stolt, at folk vender tilbage og har lyst til at fortsætte med at bidrage til og at være med i vores rejse,” udtaler Kasper Brandi Petersen.

Ifølge Kasper Brandi Petersen var det oplagt for LABFRESH at gå crowdfunding-vejen igen ovenpå flere succesfulde kampagner tidligere. “Vores tilhængere har spillet en afgørende rolle i LABFRESH’ vækst og succes lige siden begyndelsen. Al produktudvikling og retail-ekspansion er finansieret af vores kunder. Vi har ikke engang en kassekredit. Vi bygger LABFRESH sammen, og det forløb vil vi gerne fortsætte.” 

LABFRESH


Tilmeld gratis

Continued….

Du kan tilmelde dig vores nyhedsbrev her.
En ugentlig opdatering om kultur, branding, iværksætteri & inspiration.