I 2014 sprang Naja Munthe ud af den danske designduo Munthe Plus Simonson, og etablerede sit eget brand. Det har vist sig, at være en rigtig god ide. De flotte klæder, viser nu en blot bundlinie.

Overskuddet for 2018 lyder på 6.3 mio kr mod 4.3 året før. Omsætningen er vækstet med 50%.

Selskabet driver 5 butikker, samt deres egen webshop. Men det er flere ting, som er gået op i en højere enhed ifølge designer og ejer Naja Munthe.

»Det er heldigvis ikke kun ét marked, der er slået igennem for os. Vi laver et produkt, som både engroskunder, forhandlere og forbrugere er tilfredse med, og hvor design, kvalitet og pris matcher hinanden, og som udlandet for alvor er begyndt at få øjnene op for,« siger Naja Munthe

Berlingske skriver endvidere at:

Modehuset har netop fået en stor millionordre fra den engelske eksklusive netbutik Net-a-porter. En ordre, som direktøren ser som en gamechanger for ekspansionen.

»Når man først får slået hul på internationaliseringen og kommer ind på webbutiker som Net-a-porter, kommer der en stor efterspørgsel, og vi kan se, at mange af de internationale stormagasiner nu efterspørger os,« siger hun.

Ekspansionen i lande lige fra Sydkorea til New Zealand og Canada betyder, at Naja Munthe er begyndt at tænke sine kollektioner anderledes.

»Det kræver jo, at vi tænker internationalt, fordi der er mange lande og forskellige mennesker på flere årstider, der skal kunne bruge kollektionerne, og den opgave tager vi meget alvorligt, og jeg tror, at det er en af grundene til, at vi har så stor succes, som vi har nu« siger hun.

Vi følger Munthe under modeugen, og er blandt andet på plads under deres show. Vi bringer det hele videre til dig!

Modeugen på Dontt.dk er præsenteret i samarbejde med Mond of Copenhagen