På næste søndag (D. 3. feb) finder en af verdens største sportsbegivenheder sted. Der vil millioner af mennesker i hele verden sidde klar, når Super Bowl LIII sparkes i gang på Mercedes-Benz Stadium i Atlanta.

Det er ikke kun det sportslige som skaber opmærksomhed. Hvert eneste år bliver valg af kunstnere, show og fyrværkeri vendt og analyseret. I det show spiller reklamerne en stor rolle. Der findes ikke nogen anden begivenhed, hvor der bliver gjort mere ud af reklamer.

I år spiller en flok danskere en stor rolle i det. Det danske bureau Mano er nemlig involveret i Procter & Gamble-brandet Olay’s første Super Bowl-reklame nogensinde.

I følge Adweek er prisen for de 30-sekunders spot på 33 millioner kr.

Det danske bureau Mano blev stiftet i 2017 af Jakob Stiger og Thor Otar, der begge forlod mediegiganten AOL skal bistå med indsigtsunderstøttelse og orkestrering af Super Bowl-kampagnen.

Jakob Stiger fortæller til markedsforing.dk:

– Vi har været en del af Olay’s brand-transformation de sidste 12 mdr., hvor projekter som Face Anything-kampagnen har givet Olay en helt ny stemme overfor den yngre målgruppe. Så det er enormt spændende nu at deltage i planlægningen af kronen på værket. Det giver os selv sagt kæmpemæssig indsigt i, hvad det kræver at indgå i Super Bowl-kampagner.

Markedsforing.dk skriver, at Manohar kunder på tre kontinenter, heriblandt IKEA, Pampers, SK-II, Olay og Uber samt bureau-samarbejder med Forsman & Bodenfors, Marcel, Saatchi & Saatchi og Badger og Winters, rummer i dag 13 medarbejdere, er naturligvis stolte over at være involveret i Olay’s Super Bowl projekt.


Jakob Stigler fortæller videre, at der er ”enormt meget på spil” i sådan et Super Bowl-projekt.

– Derfor er der stort behov for en partner der kan være med til at risiko-styre og maximere potentialet i projektet. Vores rolle består i at hjælpe Olay med at vende alle sten før strategiske beslutninger tages og samtidig sikre at overblikket fastholdes på tværs af bureauer i takt med at intensiteten stiger, siger Jakob Stigler.

Medstifter af Mano, Thor Otar, tilføjer, at Olay er i en proces henimod at fortælle en helt ny historie om sig selv: “En kæmpe transformation fra irrelevant mor-creme for 12 måneder siden, til at få reel taletid overfor en ny ung målgruppe gennem Face Anything-kampagnen, til nu at stå på tærsklen til et gennembrud på verdens største scene for reklamer.”


Vi følger op med et længere interview, hvor de to Mano stiftere også har lovet, at vise os lidt mere ……!

Her kan du se de 5 bedste Super Bowl reklamer fra sidste år.