Der er noget ikonisk ved Super Bowl reklamer. Det er måske den største platform, at få lov til at annoncører på. Det er i hvertfald den, som er forbundet med mest opmærksomhed og bevågenhed.
Men det koster! Det er en omkostningstung omgang, at reklamerer til Super Bowl. Prisen stiger og stiger. I år skulle prisen overstige 30 millioner kr, alene for at få vist 30 sekunders reklame. Men så får man også mange millioner menneskers opmærksomhed i en af verdens største begivenheder.
Det bliver spændende, at se hvad virksomhederne og reklamebureauerne har fundet på i 2019.
Her får du de 5 bedste Super Bowl reklamer fra 2018.
#1 Tide “It’s a Tide Ad”
Agency: Saatchi & Saatchi New York
#2 Amazon “Alexa Lost Her Voice”
Agency: Lucky Generals/in-house team D1
#3 Doritos/Mountain Dew “Doritos Blaze vs. Mtn Dew Ice”
Agency: Goodby Silverstein & Partners
#4 Tourism Australia “Dundee”
Agency: Droga5
#5 NFL “Touchdown Celebrations to Come”
Agency: Grey New York