Lakridskongen Johan Bülow har sammen med sin direktør i lakridsimpieriet, Fredrik R. Nilsson købt sig ind i det danske børnebrand Bobles. Bobles producerer børnemøbler med fokus på motorik og leg.

Johan Bülow solgte i 2016 størstedelen af hans lakridsforretning for knap 500 millioner kr, og det er de penge som skal ud at leve.

Johan fortæller:
“Det er klart, at når man får en pose penge, vil man gerne vil forvalte pengene på den bedst mulig måde. Jeg vil gerne forvalte pengene, hvor jeg synes, at jeg er bedst, og hvor jeg synes, at det er sjovest. Bobles er et unikt brand, og jeg ser stort potentiale for videreudvikling og internationalisering.



Johan fortæller:

“Det er klart, at når man får en pose penge, vil man gerne vil forvalte pengene på den bedst mulig måde. Jeg vil gerne forvalte pengene, hvor jeg synes, at jeg er bedst, og hvor jeg synes, at det er sjovest. Bobles er et unikt brand, og jeg ser stort potentiale for videreudvikling og internationalisering.

Johan vil ikke afsløre prisen, men oplyser han har købt 30% af virksomheden, mens direktøren for Lakrids by Johan Bülow, Fredrik R. Nilsson, har købt 10 pct. af virksomheden, der er stiftet i 2006 af søstrene Bolette og Louise Blædel.

I øjeblikket henter Bobles omkring 66 pct. af sin omsætning i Danmark. Fremadrettet er ambitionen, at størstedelen af salget skal komme fra markeder i Norden og Tyskland. Derudover vil Johan Bülow og Fredrik R. Nilsson også øge salget via deres webshop.

"Vi ser et kæmpestort potentiale internationalt og har været på rejsen med Lakrids by Johan Bülow....."

Fredrik R. Nilsson uddyber:

“Dansk design for børn med fokus på motorik skal kunne hente langt højere omsætning i lande som Sverige, Norge og Tyskland. Vi ser et kæmpestort potentiale internationalt og har været på rejsen med Lakrids by Johan Bülow. Vi kan bidrage med vores erfaringer derfra og fokusere væksten, så den kan gå hurtigere end hidtil.

Både han og Johan Bülow fortsætter som hidtil i Lakrids by Johan Bülow. Dermed bliver der primært arbejdet som bestyrelsesmedlemmer.

“Vi vil rigtig gerne få selskabet til at vokse, men det skal ske med respekt for stifterne og det arbejde, som de har lavet. Vi er sindssygt begejsret over, at vi får lov at være med og er blevet valgt som samarbejdspartnere,” siger Johan Bülow.

Samme glæde er der at spore hos Bobles-stifterne. Bolette Blædel siger;

“Bobles er gennem tiden blevet kontaktet af flere interesserede investorer, men det var først i samtalen med Johan og Fredrik, der var et klart match. Vi ser virkelig frem til at få dem med om bord, så vi med deres erfaring og unikke kompetencer kan nå ud til mange flere børnefamilier – vi kan slet ikke vente med at komme i gang.


Tilmeld gratis

Få dontt.dks nyhedsbrev gratis tilsendt: Du kan få vores ugentlige opdatering gratis om kultur, branding, iværksætteri & inspiration med udgangspunktet fra København. Tilmeld her

Dontt.dk er opkaldt efter ordsproget “dagens dontt.”

Det er et gammelt dansk udtryk, som betyder “at man havde en opgave som skulle løses / gøres”.
Dontt udtales “don-tt” på klingende rigsdansk.