Den danske entreprenante juicekæde Joe & The Juice skal have ny direktør. Efter dialog med ejerskabet stopper Sebastian Vestergaard nemlig efter imponerende 17 år på posten. Han startede som “juicer” i 2004 og har siden arbejdet sig op som kædens øverste chef. Den post overtog han selv fra kædens grundlægger, Kasper Basse.
Sebastian Vestergaard skriver selv:
“Over den seneste måned har jeg haft en konstruktiv dialog med bestyrelsen i Joe & The Juice. Det har ført til den konklusion, at jeg træder tilbage som adm. direktør og fortsætter i en ny rolle med fokus på forretningsudvikling. Joe & The Juice har været hele mit liv i næsten 17 år, og jeg er stolt af de resultater, jeg har skabt i samarbejde med hele organisationen over årene. Jeg vil gerne takke hele Joe-teamet og ikke mindst stifter og formand Kaspar Basse, som spottede mig for 17 år siden.”
Det bliver den nuværende personalechef, Thomas Nørøxe der bliver Joe & The Juices nye direktør.
Sebastian Vestergaard
Kaspar Basse
Unik kultur
Stifter og nuværende bestyrelsesformand, Kasper Basse denne kommentar:
“Thomas Nørøxe har bevist sit værd inden for både investment banking og private equity, og han har erfaring fra ledelsen i Joe & The Juice. Det, sammen med hans oprigtige respekt og dybe forståelse for den unikke kultur i Joe, er hvad vi har brug for lige nu. Især i kølvandet på covid-19, hvor vi har en unik mulighed for at udvide vores forretning betydeligt.”
Om Sebastian siger han følgende:
”Sebastian var en af de første, jeg ansatte i Joe & The Juice, og han har hævet over enhver tvivl været fuldt dedikeret til virksomheden i hele sin karriere. Under den vanskelige periode med Covid-19 lagde Sebastian Vestergaard og resten af management-teamet fundamentet for vores kommende ekspansion af forretningen. Nu er det nogle andre styrker, der bliver brug for på topposten. Vi glæder os over, at Sebastian Vestergaard vil fortsætte som en del af Joe & The Juice-familien, og jeg vil gerne takke ham for hans store indsats,” siger Kaspar Basse.
Joe & The Juice omsatte sidste år for 1,18 mia. kr og landede et driftsresultat (ebitda) på 94 mio. kr.
Selskabets bundlinje udgjorde et underskud på 333 mio. kr., blandt andet pga. man åbnede over 30 nye juicebarer.
Kæden har endnu ikke aflagt et regnskab for 2020.
Tilmeld dig vores ugentlig opdatering om kultur, branding, iværksætteri & inspiration med udgangspunktet fra København. Tilmeld her.