De to unge iværksættere bag Flowering er godt i gang med at revolutionere den danske blomsterbranche – og nu har de sikret sig en markant investor.
Søren Flemming Larsen, tidligere CEO i Interflora, har nemlig valgt at investere i den fremadstormende virksomhed.

Flowering

Kæmpe milepæl

Flowering blev stiftet i 2020 af de dengang 20-årige Artin Hodanloo og Johan Vang Wildt. Deres mission er klar:
De vil disrupte en traditionel branche ved hjælp af en digital og bæredygtig forretningsmodel. Med en allerede opnået tocifret millionomsætning har virksomheden markeret sig stærkt i markedet.

Den succes har fået den tidligere CEO i Interflora, Søren Flemming Larsen, til at investere i virksomheden. Fra 2014 til 2021 stod han i spidsen for Interflora, der i den periode blev den dominerende leverandør af blomsterbuketter i Danmark. Siden har han også været tilknyttet Næstved Bryghus og Letz Sushi.

Om sin investering siger han:
“De to unge, dygtige og arbejdsomme iværksættere, Artin og Johan, har sammen med en investorgruppe og bestyrelse skabt et spændende udviklingsprojekt med denne digitale satsning. Deres flotte salgsmæssige resultater på kort tid gør det til et projekt, jeg tror meget på som investor.”

Artin Hodanloo, CEO og medstifter af Flowering, fortæller:
“Det er en kæmpe milepæl for vores virksomhed. Søren er ganske enkelt en af de personer med mest indsigt i branchen. At hans tro på Flowering er lige så stor som Johans og min, gør os enormt stolte.”

Han fremhæver samtidig, at Flowerings blomsterudvalg har et markant lavere CO2-aftryk end traditionelle buketter. Ifølge branchens første livscyklusanalyse, foretaget af Dansk Teknologisk Institut, har deres buketter 35% lavere CO2-aftryk, blandt andet fordi de kun bruger miljøcertificerede blomster, lokale blomsteravlere og friske overskudsblomster.

Ejer og kontrollerer værdikæden

I modsætning til traditionelle blomsterleverandører, der fungerer som formidlingstjenester, ejer og kontrollerer Flowering alle led i værdikæden. Det gør dem til en dynamisk aktør, der muliggør banebrydende initiativer som deres nye ekspresleveringsservice.

“Vi har netop etableret en distributionskanal, der gør det muligt for vores kunder at få leveret friske blomster i Storkøbenhavn på under tre timer. Med dette kort i ærmet og Søren Flemming Larsens indtræden er vi godt rustet til at øge kendskabet til Flowering – først på Sjælland, derefter i resten af Danmark og siden i udlandet,” afslutter Artin Hodanloo.


Get smarter, faster!

Få dontt.dks nyhedsbrev gratis tilsendt: Du kan få vores ugentlige opdatering gratis om kultur, branding, iværksætteri & inspiration med udgangspunktet fra København.