Børnetøjsbrandet Konges Sløjd, som iværksætteren Emilie Konge startede for 10 år siden, kommer igen i år ud med et solidt overskud.
Selskabets overskud bliver ved med at vokse. I år er overskuddet vokset med 27%, så det hedder 63,3 mio. kr.
Emilie Konge
Startede som 24-årig med salg via Instagram
Dengang sagde Emilie Konge: “3i har forstået vores mission, brand og rejse, vi er på, og har stor erfaring med global skalering og digitalisering. Det team 3i stiller, og de ressourcer de har, vil blive en kæmpe hjælp i forhold til at nå ud til endnu flere børn og familier verden over.”
Det viser sig at hun havde ret i det udsagn. Bruttofortjenesten voksede i 2023 med 25 pct. til 142 mio. kr.
Emilie Konge fortæller:
”Denne årsrapport er den sidste, jeg indleverer som adm. direktør i Konges Sløjd (…) så jeg har besluttet at lave et kærlighedsbrev til den virksomhed, der voksede fra at være min nuttede lille baby, til et uregerlig barn og nu som en voksen fuldskala virksomhed på sin egen rejse konstant på vej mod nye mål med et fremragende vision.”
Hun fortsætter:
“2023 var et år med enorme og spændende præstationer mixet med uundgåelige bump på vejen. I hårde og uforudsigelige tider fortsatte vi med at presse på og traf svære, men nødvendige beslutninger, der har holdt os på sporet mod at nå vores mål.”
Ejerne trækker hele overskuddet ud i udbytte.
Emilie Konge stiftede som 24-årig nybagt mor Konges Sløjd i 2014, hvor hun syede og solgte børnetøj på det sociale medie Instagram.
Bliv opdateret på 5 min - hver uge!
Få dontt.dks nyhedsbrev gratis tilsendt: Du kan få vores ugentlige opdatering gratis om kultur, branding, iværksætteri & inspiration med udgangspunktet fra København.