Samtale med Simone Holland-Møller fra So Social.

Simone er kvinden bag Social Media bureauet, So Social, som på trods af en levetid på under et år, allerede er blevet en god forretning. Den 33-årige iværksætter bor privat med sin mand på Islands Brygge, hvor de i øvrigt er i gang med et kæmpe renoveringsprojekt. Det projekt følger tusindvis af følgere på Simones instagram profil. I dag kan du komme tættere på forretningskvinden, hendes hverdag og tankerne bag.

Om So Social

So Social blev etableret i 2021 i København.
De arbejder primært med content creation, social medie management, influencers og rådgivning.

Du kan læse mere på sosocial.dk/

Har det altid “stået” i stjernerne, at du skulle være iværksætter?

På sin vis ja! Jeg kommer ud af en iværksætterfamilie, og lige siden jeg var barn haft masser idéer til virksomheder og opfindelser. Men det tog mig mange år at forfølge iværksætterdrømmen. Der skulle en identitetskrise som 27-årig og intet job til før, at jeg sagde “NU gør jeg det sgu”! Siden da har jeg aldrig set mig tilbage. Først med en anden virksomhed, og nu med So Social!

Hvilket fundament er So Social bygget på? Hvad er jeres mission? 

Jeg ville gerne kunne sige at min virksomhed eksisterer for at redde verdenen. Men i stedet kan jeg sige, at vi redder hverdagen for en lang række virksomheder, der virkelig drukner i det konstante pres der er for, at opdatere og vækste deres tilstedeværelse på sociale medier. So Social er nemlig bygget op af 3 kernekompetencer, Content Creation, Social Media Management og Influencer Marketing. Det er med afsæt i disse kompetencer, at vi hjælper virksomheder med at styre deres sociale medier, udvikle fedt og relevant content samt lave strategiske influencer samarbejder, der bidrager til at opnå brandets KPI’er. Det har været enormt vigtigt for mig, at de medarbejdere jeg ansætter virkelig brænder for sociale medier, og dyrker det for mere end blot arbejde. Derfor er flere af os selv content creators, og bruger derfor vores egne profiler til at spotte trends, cool content og nye influencers.

Hvem er typisk jeres kunder? 

Vores kunder er virksomheder indenfor mange forskellige vertikaler og størrelser. Fællesnævneren er, at de som regel er indenfor B2c, hvor sociale medier som Facebook, Instagram og TikTok er naturlige kanaler for dem at markedsføre sig på. Vi arbejder blandt andet med nogle af landets største shopping centre og computer brands, men jeg holder også af at rådgive helt små startups om at komme igang med sociale medier.

Hvad er ambitionen med virksomheden? Hvor store skal I være?

So Social startede i januar 2021, og der havde jeg bare en drøm om at være et lille boutique agency med 2-3 ansatte. I dag er vi 7 inklusiv mig, og jeg har lige haft møde med min revisor, som sagde at han aldrig havde set så flot et regnskab fra en virksomhed, der var under et år gammel. Så, jeg prøver at leve lidt højt på det, og glæde mig over at min virksomhed faktisk kan blive rigtig stor, hvis jeg kan og vil. Men jeg er dog meget bevidst om, at jeg skal have mig selv med, og jeg er i tvivl om, hvorvidt jeg selv ville trives med en kæmpestor virksomhed. Så skulle det i hvert fald være fordi at jeg fik hjælp fra klogere mennesker end jeg til at styre den.

Hvor er i henne om 3 år ? 

Forhåbentligt har jeg udviklet forretningen så vi er mere etablerede med alt hvad det indebærer. Herunder vil jeg gerne udvide med flere services, som understøtter virksomheders behov for tilstedeværelse på sociale medier. Derudover drømmer jeg om, at effektivisere min egen tid så jeg i stedet for konsulentarbejde, går over til at lave online kurser. Der er med andre ord nok at se til, og sjældent nok tid i døgnet!

.... Og jeg har lige haft møde med min revisor, som sagde at han aldrig havde set så flot et regnskab fra en virksomhed, der var under et år gammel. 

Simone Holland-Møller

Storforbruger af medier

Hvordan ser din hverdag ud? 

Det er lidt en kliché, men ingen dag er ens for mig. Især ikke nu, hvor der er vækst og nye medarbejdere samt brands, der skal onboardes. Jeg er derfor lidt over det hele, og har både hænderne i udviklingen af fra content, til admin arbejde, ledelse og kundemøder. Jeg håber at jeg kan blive bedre til at definere min rolle så snart jeg selv er landet i min rolle som chef for en mindre virksomhed.

Hvem / hvad bliver du inspireret af? 

Jeg synes, at der er enormt mange dygtige mænd og kvinder fra ind- og udland, som inspirerer mig på Linkedin, Youtube, Instagram og Tiktok. Jeg er selv en meget følsom person, og elsker derfor ærlige iværksætterhistorier, hvor der også fortælles om nedture og de mange fejl man begår. Det er noget jeg kan spejle mig i, for hold kæft, hvor har jeg også brændt nallerne og lavet mange fejl i min tid som iværksætter!

Jeg er meget fascineret af Pernille Lotus startup-historie, og synes at det er så sejt alt det hun har opnået med Cube. Jeg lytter derudover meget til podcasts, herunder The Goaldigger Podcast, Marketing brief og Busi Girl, som hoastes af min seje iværksætter-veninde, Terese.

Hvordan ser dit medieforbrug ud?

Jeg er jo storforbruger af medier – Alle sociale medier, nyheds sites, blogs, flow tv – you name it! Det ligger i kortene når man har det erhverv, jeg har! Jeg prøver dog at være selektiv, og ikke blive alt få opslugt af medier. Mine interesser er nemlig meget eklektiske, så hvis jeg skulle fordybe mig i det hele, ville jeg ikke lave andet end at læse og se YouTube videoer om alt fra iværksætteri, marketing, politik og investeringer til, hvordan man laver korean fried chicken, spiludgivelser og de nyeste fashion trends.

Hvad er det første du gør om morgenen? 

Min rutine er fast, nærmest rituel: Kaffe -> Læse nyheder -> Tjekke min egen, og mine kunder sociale medier ->Tjekke E-mails. Det er nok ikke den sundeste rutine, men jeg hygger mig med den!


Creators

En ugentlig opdatering om kultur, branding, iværksætteri & inspiration med udgangspunktet fra København.

Du kan tilmelde dig vores nyhedsbrev her.