Ugens modeuge synger på sidste vers, og indtrykkene falder i samme hast som lyn, torden og regn natten til fredag. Og netop indtryk ( opmærksomhed ) har de mange modebrands kæmpet hårdt om.
Vi har samlet 3 seje eksempler på marketinggimmicks, som målt på omtaler, socialhits og eksevering har gjort en forskel.

De har været gennemførte, meget simpel og super sjovt. Vi elsker det!

Se dem her. De har gjort sig umage. Det betaler sig.

GANNI:
Det populære danske tøjmærke GANNI, som sælges i hundredevis af butikker over det meste af verden, og alene har 18 konceptbutikker i Danmark, Norge og Sverige har åbnet en kiosk !? På Ny Østergade i midten af København K, har du i gennem hele modeugen, kunne finde kiosken. Den er lavet på Gannis helt egen gennemførte måde, tilsat lidt autentisk lækker “trash”. Kreativ Direktør Ditte Reffstrup fortæller, at grunden til de gjorde det var:
“Jeg ønskede at spejle følelsen af, ​​at gå ind i København  – med alle dine yndlings lokale specialiteter, lightere, merch og lækre snacks. Det er et univers af produkter, der legemliggør GANNI sindstilstand – selvfølgelig med et København-twist selvfølgelig.”

By Malene Birger:
Gennemført rimer på By Malene Birger. Sådan har det været i mange år. I år fik de en simpel “ice cream sampling” til, at ligne en million. Alle samplingsmaterialer var lavet “in brand”, og pigerne forstod at skabe en god stemning omkring det “instagram” venlige miljø. Samtidigt havde By Malene Birger fået lavet en masse forskellige gifs på Instagram, som folk kunne benytte sig af, når de alligevel skulle “poste” et billede af deres nye fashion is. Simpelt og helt lækkert.

ARKK Copenhagen:
På Vesterbro havde det unge succesfulde sneakerbrand ARKK Copenhagen sat en kæmpe skotøjsæske op. Der er igen tale om en simpel, men gennemført gimmick. En masse opmærksomhed, delevenligt og brandrelateret er nøgleordene.
ARKK Copenhagen skulle om aftenen holde deres modeugefest i det område, så det havde samtidigt en funktion som skilt. Godt tænkt!