Instagram har givet dansk mode muligheder

Blanche CPH er for kvinder af kvinder. Et af vores mål med Blanche er, at vi skal inspirere kvinder. Sådan lyder det i et interview med de to piger i et interview med Copenhagen Fashion Week.

Blanche CPH er et helt nyt fashionbrand, og “udkom” første gang med deres SS18. Men det er to rutinerede kvinder som står bag. Mette Fredin Christensen har en fortid som chefdesigner hos 2ndday og Melissa Bech har været en stor del af Wood Woods internatonale succes. Læs interview med de to kvinder her.

Hvad har ændret den danske modescene mest i de sidste par år?
Melissa: Jeg synes, at en af ​​de mest indlysende faktorer har været Instagram. Alle kan fortælle deres egen historie og vise deres personlige stil. Disse muligheder har støttet den danske modescene, for at nå ud over grænserne til endnu flere. Det har været lettere, at fange interessen / få opmærksom fra influenter i udlandet.

Hvordan vil du/i kort beskrive den danske mode scene lige nu?
Mette: “Emerging”. Lige nu er alle øjne på “Scandigirl” og det nye nordiske look. Vi har en fantastisk historie med vores design (fx. møbler) i Danmark som har banet vejen indenfor mode også.

Melissa: Danske og især københavnske kvinder har en unik måde at se ud på. Sådan “Effortlessly cool”. Og her er vi tilbage til den alle taler om. “Scandi-stilen”.

Når du udvikler en ny kollektion – hvor finder du inspiration?
Mette: Overalt. Inspiration sover aldrig. Jeg er altid opmærksom og åben for ny inspiration. De bedste måder for mig, at blive inspireret på, er gennem kunst, musik, natur, mennesker og rejser. Men følelser kan også være en stor inspiration.

Kan du beskrive, hvad I vil opnå med BLANCHE?
Melissa: Vores hovedmål med Blanche er at inspirere kvinder. Via vores tøj vil vi opfordrer til konstant udvikling.

METTE FREDIN & MELISSA BECH

Kom til forsiden af vores modeuge sektion her.

… eller vælg en af nedenstående nyheder med Les Deuxs Mathias Jensen eller den massive medieinteresse.