For det fremadstormende danske brillebrand, Christopher Cloos har de seneste par år været en opadgående kurve i forhold i kendskab og øget omsætning. Vi har tidligere omtalt det store samarbejde med verdensstjernen Tom Brady. Nu tager virksomheden første “skridt” i en lang række initativer i den bæredygtige retning.
Julius Langkilde fortæller:
”Vi er på en rejse mod at beklæde en million ansigter med briller i 2024, men det er en rejse, som vi vil opnå med den grønne samvittighed i orden. Vi håber på, at kunderne vil pakke kufferten og tage med os på turen. Når de kommer ned i butikken med brugte briller, kan de så få et nyt par, der består klimatjekket, og som selvfølgelig samtidig er tidløse, minimalistiske og stilfulde.”
Konkret betyder dette tiltag at Christopher Cloos tager imod kunders brugte briller, der enten bliver genbrugt eller destrueret på den mest miljøvenlige måde. Et lille, men vigtigt skridt i det store billede.”
Bæredygtighed og virksomheders ansvar for vores klode har aldrig været mere i fokus end i dag. En ny undersøgelse fra Deloitte viser, at forbrugerne stiller højere krav til virksomheders bæredygtige omstilling. Forbrugerne efterspørger både konkrete tiltag som reduktion af emballage, men også øget gennemsigtighed og større indsigt i virksomhedens valg af produkter og leverandører samt information om at genbruge.
”Det er vigtigt for os, at vi som virksomhed hele tiden ser på, hvordan vi kan optimere vores produktionskæde. Men et vigtigt skridt er også at gøre det nemt for vores kunder selv at træffe miljørigtige valg. Selvom det ikke redder kloden, at vores kunder afleverer et par brugte briller hos os, er det små initiativer som disse, der løfter den cirkulære økonomi,” siger Julius Langkilde.
En grøn designrejse
For at gøre initiativet mere fordelagtigt får kunderne 20% rabat på købet af et nyt par 100% bionedbrydelige briller, når de afleverer deres brugte briller i forretningen på Antonigade. Servicen er det nyeste i rækken af initiativer, Christopher Cloos har sat i gang siden 2020. Her søsatte virksomheden en stor transformation, der blandt andet medførte, at alle brillestel udelukkende produceres af 100% bionedbrydelig acetat.
Under udfasningen af det eksisterende varelager af materialer betaler Christopher Cloos en højere sats til deres partner, Plastic Change, således at de kompenserer for de stel, der stadig er på lageret fra den tidligere producerede kollektion. Fra d. 8. september vil Christopher Cloos desuden fremvise brillerne på det smukke IKON x TABLEAU unika møbel, dekoreret med IKON kuber og omringet af grønne omgivelser lavet af TABLEAU. Dette kan ses i forretningen i Antonigade og fungerer som en ekstra hyldest til virksomhedens bæredygtige skridt
Creators
Tilmeld vores nyhedsbrev gratis her.