I flotte rammer på det nyåbnede “Soho Copenhagen” præsenterede Copenhagen Cartel deres nye samarbejde med ur-virksomheden Nordgreen, som også er en del af Blazer Capital familien.

Vi overrasker nok ikke nogen, når vi fortæller, at der er tale om et ur, men til gengæld er der flere andre opsigtsvækkende ting ved samarbejdet.

Parterne har nemlig formået at producere et ur, som forener de to populære brands.
(Det kan du læse mere om her.)

I den forbindelse med arrangementet på Soho, tog vi en snak med Katrine Lee Larsen, Founder & CEO i Copenhagen Cartel.

Katrine, Et collab mellem Nordgreen og Copenhagen Cartel? Hvorfor det? 

“Vi ved, at der findes mange svar og løsninger på, hvordan vi bevarer og sikrer bæredygtig brug af havet og dens ressourcer, dog er vi overbeviste om, at for at nå missionen, kræver det kollektiv handling.
Derfor samarbejder vi med andre brands i et forsøg på at samle så mange hænder som muligt for at skabe en positiv forandring for havet. Vi tror nemlig på, at jo flere vi står sammen, jo større en impact. Når vi indgår i et samarbejde med Nordgreen er det for at vise, uddanne og inspirere endnu flere til at se værdien og potentialet, der er tilgængeligt, når vi bevarer og sikrer bæredygtig brug af havet og dens ressourcer.”


"Jeg synes personligt, at det er fantastisk, hvad man kan lave ud af materialer, som normalt anses som værende værdiløst affald."

Nordgreen

Vi er mere end et bikini-brand

Hvordan passer et ur ind i jeres jeres “badetøj-univers” ? 

“Nu er vi jo mere end bare et “bikini brand”. For os handler det ikke om en specifik produktkategori, men nærmere om, hvordan vi kan skabe allerstørst impact ift. vores mission om at bevare og sikre bæredygtig brug af havet og dens ressourcer. Vores produkter, om det er bikinier eller badebolde, er vores license to talk. Produkterne er conversation-starters, som er med til at formidle vores budskab. Netop via et collab kan vi nå ud til endnu flere og sikre, at vi kommer bredere ud med vores budskab. Nordgreen er kendte for deres skandinaviske design og kvalitets-ure, vi har derfor ikke pillet ved hverken designet eller funktionaliteten – vi har blot sikret, at de materialer, der bliver brugt, er nogle materialer, som har en positiv tilknytning til havet, og som bærer det vigtige budskab om at bevare og sikre bæredygtigt brug af havet og dens ressourcer.”

Hvad er det så for et ur, I har lavet? 

“Vores Ocean Hero ur er designet i et tidsløst og skandinavisk design af Jakob Wagner, drevet af et japansk quartz urværk med safir krystalglas og op til 3 ATM vandtæthed for holdbarhed. Så materialerne er top-shelf materialer, som netop skal sikre et ur i topklasse. Den vigtigste detaljer for mig er, at den udskiftelige rem er skabt af certificeret Seaqual®-garn inspireret af naturens farvepalet. Det er altså ikke bare et almindeligt ur, men en reminder om vores kærlighed til havet og ikke mindst et symbol på værdifuld genanvendelse af plastikaffald fra havet. Remmen er lavet med certificeret Seaqual® havaffald, indsamlet ved havoprydning rundt omkring i Europa, Middelhavet og på Afrikas vestkyst.”

Er der en speciel detalje, som du vil fremhæve? 

“Jeg synes personligt, at det er fantastisk, hvad man kan lave ud af materialer, som normalt anses som værende værdiløst affald – det er jo nærmest magisk, at man kan genanvende og skabe nye smukke og højkvalitetsprodukter. Det er en historie og fortælling, jeg aldrig bliver træt af; from Waste to Value. At kunne skabe produkter, som ikke kun er funktionelle og smukke, men som faktisk repræsenterer og formidler et budskab. Det, synes jeg, gør vores Ocean Hero ur til noget helt særligt. Det er en everyday-reminder, om den gode gerning man repræsenterer.”

Kommer vi til at se endnu flere collabs i fremtiden for Copenhagen Cartel? 

“Der kommer mange flere, som sagt tror jeg ikke på, at vi alene kan løse den globale udfordring, vi alle står overfor med plastikforurening i verdenshavene. Derfor søger vi altid at samarbejde med andre brands, ngo’er og individer, som ønsker at være med til at løse denne globale udfordring på en kreativ, kollektiv og konkret måde, eksempelvis ved lanceringen af the Ocean Hero ur.”

Copenhagen Cartel Nordgreen

Tilmeld gratis

Continued….

Du kan tilmelde dig vores nyhedsbrev her.
En ugentlig opdatering om kultur, branding, iværksætteri & inspiration.