“Vi har bevist, at konceptet virker i Europa, og nu er vi klar til at træde ind på den internationale scene”. Sådan lyder det fra Tue Pambi Deleuran, som er manden bag det danske tøjbrand Colorful Standard.

Og han har noget at have det i. For til dontt.dk fortæller Tue i dag, at selskabet har solgt 49% for et trecifret millionbeløb for virksomheden, som i øvrigt kun er 5 år gammel.

"Jeg har altid gerne villet skabe et brand, der er transparent, inkluderende og omfavner diversitet"

Det er fonden ABN AMRO Sustainable Impact Fund, der har købt 49% af virksomheden. Fonden har 500 mio. EUR til rådighed, som bruges til at investere i virksomheder, der arbejder for at accelerere transformationen mod en mere bæredygtig, inkluderende og socialt ansvarlig verden. Nogen af de penge er altså gået til danske Colorful Standard. Det sker efter, at virksomheden har vækstet mere end 100 procent årligt med sit regnbuefarvede sortiment af økologiske og genanvendte produkter.

Colorful Standard

Tue Pambi Deleuran fortæller:

“Ambitionen har fra starten været at bygge en launchpad, og nu skal raketten sendes afsted. Jeg har altid gerne villet skabe et brand, der er transparent, inkluderende og omfavner diversitet, og som samtidig sætter lys på bæredygtighed, og derfor er det en enorm anerkendelse at få ABN AMRO med på rejsen.”

Frederik Deutman, direktør af ABN AMRO Sustainable Impact Fund:

“Vores mission er at støtte virksomheder, der udfordrer status quo og fremtidssikrer deres forretning for de kommende generationer. Colorful Standard har et stort drive for at forandre verden, en portefølje af fantastiske produkter og en bæredygtig forretningsmodel, der er den bedste i sin klasse – derfor er vi begejstrede for at være med på virksomhedens rejse fremad.”

Partnerskabet mellem ABN AMRO SIF og Colorful Standard skal sætte en ny standard for, hvordan modebranchen driver forretning, og for det globale potentiale for ansvarlig og transparent tøjproduktion. ABN AMRO SIF’s netværk og erfaring med skalering gør det muligt for Colorful Standard at implementere en professionel bestyrelse, komme ind på nye internationale markeder og lykkes med deres mål om at farve verden lidt grønnere.

FACTS

Om Colorful Standard

Colorful Standard har hovedkvarter i København og er et bæredygtigt modebrand, der leverer høj kvalitet og langtidsholdbare basisprodukter i over 50 farver. Produkterne produceres på et internt produktionsanlæg i Portugal, hvor tøjet fremstilles på etisk forsvarlig vis ved hjælp af materialer fra 100 procent økologisk bomuld og 100 procent genanvendt merinould. Colorful Standard betjener sine kunder gennem otte europæiske egne forretninger, over 1100 detailhandelspartnere herunder Selfridges i London og Voo Store i Berlin samt et internationalt e-handelswebsite.

Om ABN AMRO Sustainable Impact Fund

ABN AMRO Sustainable Impact Fund investerer i virksomheder med en positiv miljømæssig og/eller samfundsmæssig indvirkning. Fonden har 500 mio. EUR til rådighed, som bruges til at investere i virksomheder, der arbejder for at accelerere transformationen mod en mere bæredygtig, inkluderende og socialt ansvarlig verden. Flere oplysninger kan findes her.


Tilmeld gratis

Få dontt.dks nyhedsbrev gratis tilsendt: Du kan få vores ugentlige opdatering gratis om kultur, branding, iværksætteri & inspiration med udgangspunktet fra København. Tilmeld her.

Dontt.dk er opkaldt efter ordsproget “dagens dontt.”

Det er et gammelt dansk udtryk, som betyder “at man havde en opgave som skulle løses / gøres”.
Dontt udtales “don-tt” på klingende rigsdansk.