Solen skinner, og restauranterne er åbne igen efter en lang nedlukning. Det er dog langt fra alle familier som har råd til et restaurantbesøg – som landets spisesteder har så hårdt brugt for.

En af de organisationer der laver et stort arbejde for de familier er Mødrehjælpen. De kan nemlig speede deres arbejde op i den næste tid. De har netop modtaget 555.000 kr. foranlediget af Coca-Cola i Danmark. Det skal give 500 familier en aften i byen. Dermed støtter Coca-Cola både familierne og et af de mest hårdtprøvede erhverv herhjemme efter en lang nedlukning.

Hos Mødrehjælpen sætter man stor pris på donationen. Ninna Thomsen, direktør i Mødrehjælpen fortæller:

”Donationen fra Coca-Cola betyder, at udsatte familier kan få en oplevelse sammen, de ellers ikke ville have mulighed for at få. Tiden med corona har været hård for familierne, både økonomisk og mentalt. I lange perioder har børnene været sendt hjem fra skole og dagtilbud, og det har betydet ekstra udgifter til fx internet, mad samt hverdagsaktiviteter. Mange af de her familier har slet ikke råd til at holde sommerferie, så en oplevelse som den her gør faktisk en kæmpe forskel for børnene og deres forældre.

Ninna Thomsen, direktør hos Mødrehjælpen.

Mødrehjælpen er en socialhumanitær organisation, der rådgiver og støtter gravide og børnefamilier i en svær situation.

Et flerårigt samarbejde

Hos Coca-Cola Danmark er man utrolig glad for at kunne bidrage med endnu en donation til Mødrehjælpen og samtidig give en håndsrækning til de hårdtprøvede restauranter og caféer rundt om i landet:

”Vores flerårige samarbejde med Mødrehjælpen betyder meget for os. Samtidig ved vi, at café- og restaurantejere har det hårdt – også selvom de nu har mulighed for at servere igen. Med denne donation kan vi i samarbejde med Carlsberg hjælpe dem og ikke mindst give økonomisk trængte familier mulighed for at få en dejlig fælles oplevelse,” siger Jes Randrup Nielsen, der er Kommunikationschef for Coca-Cola Danmark.

Det er ikke første gang at Mødrehjælpen modtager en donation fra Coca-Cola. I to år har den populære Coca-Cola julelastbil besøgt butikker rundt omkring i hele landet og givet familier en oplevelse samtidig med, at der blev samlet ind til julehjælp. Det gav mange hundrede familier mulighed for at holde en god juleaften.


Tilmeld dig vores ugentlig opdatering om kultur, branding, iværksætteri & inspiration med udgangspunktet fra København. Tilmeld her.