Det er kun 6 måneder siden, at selskabet bag ARKK Copenhagen ramte et underskud på 12 mio. DKK. efter flere flotte år med millionoverskud. Nu er det danske sneakerbrand på sporet igen!

Selskabet har valgt at lægge regnskabet om til at følge kalenderåret fremadrettet, hvorfor der allerede nu fremlægges endnu et regnskab, denne gang for perioden 1/7-20 til 31/12-20, der viser et overskud før skat på 765.249 DKK.

Selskabet berettede slut 2020, at underskuddet pr. 30/6-20 var et udtryk for konsekvenserne af COVID19 og den lukkede detailhandel, store nedskrivninger på balancen, men vigtigst af at alt at selskabet udnyttede situationen til at tage kontrollen med ARKK tilbage ved at købe brandet ud af agent- og distributørkontrakter, der dækkede over 10 markeder. Disse initiativer bærer kun 6 måneder efter allerede frugt.

Thomas Refdahl, Co-founder og adm. Direktør fortæller:

”Vi lukkede 3 udenlandske selskaber, lukkede 2 ud af 3 af vores egne butikker, købte over 10 markeder fri af agent- og distributøraftaler, skar til i medarbejderstaben, optimerede vores produktsortiment, flyttede til nye kontorlokaler og meget andet. Det var hårdt, det var ubarmhjertigt, men det har betydet, at vi trods nedjusterede ordrer i andet halvår af 2020 allerede laver overskud igen og samtidig har en lean machine af en organisation, der står klar til at gribe et 2021, der ser utrolig positivt ud”.

ARKK Copenhagen er et dansk sneakerbrand der første gang så dagens lys i september 2015. Brandet har siden solgt hundredetusindevis af deres simple og komfortable sneakers i hele verden.

2021 byder på stærke tal, nye sneaker releases og et collab

Selskabets anden medstifter og CCO Kasper Høj Rasmussen fortæller om den kommende tid:

2021 byder på stærke tal, nye sneaker releases og et collab. For ARKK Copenhagen har 2020 været en kombination af en mavepuster og en genfødsel. Således er ledelsen utroligt glade for udfaldet af det, som Corona er endt med at blive for ARKK, man står stærkere og klarere og resultaterne har været til at føle på med det samme. ”Vi er naturligvis både glade og stolte over at levere et overskud igen allerede 6 måneder inde, men hvad der betyder mest for os er, at vi står med en organisation, der ikke kun ser ud til at levere et super flot resultat slut 2021, men som også formår at forny sig både i form af nye sneaker releases og et meget anderledes collab, der udkommer i efteråret 2021.”

Han fortsætter: ”ARKK er på en vild rejse, det var vi før Corona, og det bliver ikke mindre vildt efter, tværtimod. Ikke alene kan 2021 slå rekorder på mange plan, men med den kontrol, vi har over vores salg og afsætning af produkterne, efter vi har taget brandet tilbage på egne hænder, vil vi løfte ARKKs kommunikation og branding til et nyt niveau, der vil blive set i løbet af 2021. Det er fremtidens ARKK, og det glæder vi os til at vise til vores mange kunder over hele verden,” slutter Rasmussen, der bl.a. står for virksomhedens produkter og overordnede kreative retning.

Thomas Refdahl & Kasper Høj Rasmussen


Tilmeld dig vores ugentlig opdatering om kultur, branding, iværksætteri & inspiration med udgangspunktet fra København. Tilmeld her.