I sidste uge åbnede det danske solbrillemærke Christopher Cloos, en helt ny type butik i København K. Butikken, der bliver flagship store for den digitale funderet virksomhed, skulle egentlig have været åbnet i New York City, men Corona har sendt stifteren Julius Langkilde hjem.

Det fortæller Julius Langkilde her om, hvor ambitionen er at skabe et fysisk spejl af websitet.

En del af KBH!

”Vi har tidligere været præsenteret i fysiske butikker med mindre pop-up stores. De erfaringer, som vi har derfra, tager vi nu med os til vores første fysiske butik på Antonigade. Vi har oplevet en stor stødt vækst over en lang periode, og derfor mener vi nu, at vores virksomhed er klar til at blive en del af bybilledet i København, men også for at vise danskerne, hvordan fremtidens mix mellem fysisk og web ser ud ,” siger Julius Langkilde, som samtidig fortæller, at det er lidt specielt at åbne en butik midt under en pandemi:

”Vi ville naturligvis ønske, vi kunne lave en stor fejring af vores åbning, men der er selvfølgelig forholdsregler omkring sikkerheden som følge af Covid-19, som vi må tage. Derfor må vi omstille vores fejring til online og holde os til et virtuelt lille glas sammen med vores kunder og samarbejdspartnere i anledning af åbningen af butikken.”

Simpelt med et online udtryk

Detailbranchen, også før Covid-19, er i disse år under et markant pres. Men for Julius Langkilde er dette ikke en udfordring, som skræmmer ham og Christopher Cloos fra at åbne en butik. Ifølge Julius Langkilde handler det om, at man skal skabe en forretning, der både spiller ind i ens brand og samtidig supplerer ens online tilstedeværelse.

”Vi kommer ikke til at have et tungt kasseapparat placeret midt i butikken, for ligesom vores udtryk online er simpelt og enkelt, så skal det udtryk gå igen i forretningen. Brillerne vil være opstillet på samme måde fysisk som online, og farverne og designet det samme. For os handler det helt konkret om, at hvis man har været inde og se Christopher Cloos hjemmeside, så skal man gå ind i vores butik og være ”samme sted”,” siger Julius Langkilde. Han fortsætter:

”Vores fysiske butik giver os mulighed for at lære en masse ting, som online ikke kan. Derudover kan vi skabe en stærkere relation til vores kunder, hvor de kan få den feedback, man ikke får bag en skærm. Butikken bliver også et godt showroom til de, der gerne vil prøve brillerne og være helt sikre, inden de køber dem.

Christopher Cloos butik åbnede den 1. oktober 2020 på Antonigade 3 i København og vil fremover have åbent fra 10:00-18:00 mandag-lørdag.

"Vi har oplevet en stor stødt vækst over en lang periode, og derfor mener vi nu, at vores virksomhed er klar til at blive en del af bybilledet i København"

Julius Langkilde