Den svenske e-handelsplatform for mode- og livsstilsbrands i Sverige, Centra, brager frem. Med en kundeportefølje på over 300 brands, er de nu klar til at ekspandere internationalt. De har allerede fået store svenske brands “ombord”, og nu kigger de mod det danske marked.

Målet er at blive det oplagte valg for e-commerce løsninger til mode- og livsstilsbrands på det danske marked. Til den opgave har Centra rekrutteret den danske profil Jannik Heide. Det vender vi tilbage til. For omkring det danske marked fortæller Martin Jensen, som er CEO hos Centra.

"Centras platform indeholder mange fantastiske funktioner, der er skræddersyet specifikt til mode- og livsstilsbrands."

Hvad er Centra?

Centra blev grundlagt i 2016 og er i dag en hurtigt voksende virksomhed med kontorer i Stockholm, Sverige, Wroclaw, Polen og New York, USA.
Centra er en cloud-baseret e-handelsplatform for globale mode- og livsstilsbrands. De hjælper både virksomheder med salg direkte til kunder og til forhandlere. De har over 300 kunder fordelt i hele verden.

Martin Jensen, CEO hos Centra:

“Danmark er perfekt som det næste skridt i vores ekspansion, nu hvor vi begynder at “vokse” ud af det svenske marked. Danmark minder meget om det svenske marked. Både Sverige og Danmark har stærke brands, der er afhængig af eksport. I Centra kan man administrere sin e-commerce-forretninger både til DTC og B2B, hvilket er en kæmpe fordel for at kunne lykkes med deres globale ambitioner. Vores platform er udelukkende udviklet til brands med dette formål for øje. Brands skal ikke bruge tid på at implementere unødvendige opdateringer og konstant udvikle nye funktioner. I stedet kan de fokusere på at skabe en inspirerende brandoplevelse i verdensklasse.”

Centra har allerede en række danske kunder som f.eks. NN07, Maria Black og Norse Projects. Men der er endnu langt, når man sammenligner med den succes, de har oplevet i Sverige. Til den opgave har man som sagt hentet den branchekendte Jannik Heide, som kommer fra Colect. Tidligere har han arbejdet med internationalt salg hos Bianco og har haft flere ledende stillinger hos Bestseller. Nu gælder det ekspansionsplaner med Centra.

Jannik Heide fortæller: 

“Med mere end 20 års baggrund i forretningsudvikling, og senest i kombination med indsigt i teknologien, er Centra et perfekt match for mig med deres ekspansionsplaner. Centras platform indeholder mange fantastiske funktioner, der er skræddersyet specifikt til mode- og livsstilsbrands, som mange flere brands i det segment burde kende til. Jeg ser meget frem til at være med til at udbygge Centras position i Danmark, og endnu flere lande i fremtiden.”

Jannik Heide

Jannik Heide, Centra


Tilmeld gratis

Få dontt.dks nyhedsbrev gratis tilsendt: Du kan få vores ugentlige opdatering gratis om kultur, branding, iværksætteri & inspiration med udgangspunktet fra København. Tilmeld her.

Dontt.dk er opkaldt efter ordsproget “dagens dontt.”

Det er et gammelt dansk udtryk, som betyder “at man havde en opgave som skulle løses / gøres”.
Dontt udtales “don-tt” på klingende rigsdansk.