By Malene Birger skal have ny kreativ direktør: Større digital statsning på vej!
Det danske modehus skal have ny kreativ ansvarlig. I en pressemeddelse fortæller det danske modehus, at Kreativ direktør, Mathilde Torp Mader stopper.
Med afsæt i den aktuelle situation, som coronakrisen har medført, så er det blevet tid til at gentænke modehusets forretningsmodel.

CEO Morten Linnet fortæller:

”By Malene Birger er midt i en omfattende digitalisering, der allerede var sat i gang, men som har fået endnu mere fart på i lyset af Covid-19. Der er behov for at gøre op med den sæsonbetonede forretningsmodel, så kollektionerne i højere grad passer til de reelle sæsoner, og vi vil fremadrettet have større fokus på den direkte kommunikation med forbrugeren. Derfor er tiden også den rette til, at vores dygtige designteam tager stafetten videre fra Mathilde Torp Mader. Mathildes kreative vision sikrede brandet en nødvendig opdatering og genetablerede By Malene Birger som et af de vigtigste danske modehuse med shows, der afspejlede ambitionen om at være et contemporary brand, som vi kommer til at få glæde af fremadrettet.”

Foto: By Malene Birger’ domicil på Frederiksberg.

“Det bliver nu op til os at videreføre disse (Mathilde Torp Maders, red.) takter og samtidig komme endnu tættere på vores kunder både digitalt, i vores egne butikker og gennem vores internationale partnere. Jeg vil gerne takke Mathilde for hendes store bidrag til By Malene Birger,” slutter Morten Linnet.”

Mathilde Torp Mader ser selv tilbage på en god tid, og siger følgende til Fashion Forum:

“Jeg er super stolt af at have været en del af firmaets historie og stolt af alt det, vi opnåede sammen i min tid som kreativ direktør. Jeg ser frem til at se, hvordan By Malene Birgers digitale fremtid kommer til at løfte mærket videre.”


HAR DU SET?

Vores bornholmerguide er online!  Følg med her. dontt.dk/bornholm 
SIMPELT, LÆKKERT OG OPDATERET BORNHOLMSK OVERBLIK