Det første fix er gratis. Man har hørt den igen og igen. Det har også altid været en del af Johan Bülows strategi for sit lakrids imperium. I dag skrives endnu et kapitel til den historie.
LAKRIDS BY BÜLOW lancerer nemlig en ny global indsats som led i flere års internationaliseringsstrategi. Virksomheden tager nu næste skridt med en ny global kampagne: De tilbyder nu hvem som helst en gratis smagsprøve, hvis bare folk lover at dele med én, der ikke kan lide lakrids. Ifølge kampagnen er verden overbevist om gourmetlakridsens egenskaber om … 412 år og 292 dage. I centrum for det hele er lakridsfabrikken i Hvidovre, hvor den danske gourmetlakrids bliver skabt. Herfra skal verden overbevises om at elske lakrids gennem verdens største sampling.

Fredrik Nilsson, administrerende direktør hos LAKRIDS BY BÜLOW fortæller;

”Vi ønsker at dele vores brand med hele verden. Vi ved, at størstedelen af verdens befolkning ikke kan lide lakrids, men det er jo netop det, vi hver eneste dag arbejder med at gøre op med. Vi drømmer om at få hele verden til at elske lakrids – én lakrids ad gangen. Det er en rejse, vi har taget tilløb til de sidste mange år, hvor Danmark gradvist er blevet en mindre del af vores forretning. Nu er tiden kommet til at skabe et endnu større, globalt smagspanel,” siger Fredrik Nilsson, administrerende direktør hos LAKRIDS BY BÜLOW og tilføjer: 

”Det er første gang, at vi satser så stort på det globale marked, men vi har en tiltro til vores brand og ikke mindst hele fundamentet for forretningen: den karakteristiske smag af dansk gourmetlakrids. Det har givet os modet til at bevæge os ud i hele verden.” 

Johan Bülow i produktionen.

Fredrik Nilsson, administrerende direktør hos LAKRIDS BY BÜLOW

Marketingdirektør: Det kan godt være det lyder urealistisk

Med den nye strategi giver gourmetlakridsvirksomheden sig i kast med verdens største sampling. Den skal lære verden at elske lakrids – én lakrids ad gangen.

”Det kan godt være, at det lyder absurd og urealistisk, men netop derfor elsker vi vores mission. Vi har dog brug for hjælp. Mange mennesker tror ikke, de kan lide lakrids, men vi er overbeviste om, at hvis vi kan få verden til at smage netop vores lakrids, vil de fornemme den kærlighed og indsats, vi lægger i det – og forhåbentlig elske det,” siger Sarah Maria Carl, der er marketingsdirektør hos LAKRIDS BY BÜLOW. 

Samplingen af lakridserne fra LAKRIDS BY BÜLOW sættes i gang fra d. 12. oktober, hvor man kan skrive sig op til at få tilsendt en pakke med lakridser. Det eneste krav fra lakridsproducenten er, at man deler det med en ”hater”. På den måde vil 84 pct. af verden ifølge LAKRIDS BY BÜLOWs egne beregninger elske lakrids om præcis 412 år og 292 dage. 

Om kampagnen:

”Share it with a hater” er konceptet for LAKRIDS BY BÜLOWs nye globale indsats for at få hele verden til at elske lakrids. Gennem en kampagnefilm og et kampagnesite ønsker lakridsproducenten at sample til hele verden, og samtidig få verden til at dele lakridsen med en af de mange mennesker, der i dag ikke tror, at de kan lide lakrids. På den måde ønsker LAKRIDS BY BÜLOW at skabe verdens største smagspanel og sprede kærligheden til den ellers meget omdiskuterede danske smag.


Har du læst?

Johan Bülow: Jeg har lært at prioritere min tid benhårdt. Læs her.


Creators

En ugentlig opdatering om kultur, branding, iværksætteri & inspiration med udgangspunktet fra København.
Tilmeld gratis her.