Et af Danmarks førende iskaffebrands, BOLD Drinks gør klar til at lancere på det svenske marked. Og i vanlig stil så gør BOLD det med store armbevægelser. De har nemlig landet store aftaler med kæderne Pressbyrån og 7Eleven. Det betyder at de starter med at være tilstede i 400 butikker fra dag 1.


Lasse Søkilde, CEO og founder af BOLD Drinks fortæller:

Vi har store forventninger til vores nordiske ekspansion til Sverige, da vi forventer, at funktionalitet vil være en vigtig drivkraft for forbrugernes valg fremadrettet i iskaffekategorien – præcis som den er det i lignende kategorier.”

Og fortsætter:

For fem år siden drømte jeg om at udfordre den danske iskaffekategori med funktionelle produkter. I dag er BOLD Danmarks næststørste brand på markedet. I takt med vores succes i Danmark kigger vi frem mod internationale markeder, og Sverige føles som et oplagt valg. Dels fordi iskaffekategorien er vokset med over 52% i Sverige de sidste 2 år, men også fordi det svenske iskaffemarked har mange ligheder med det danske. Sammen udgør det et fantastisk grundlag for vores potentielle succes i Sverige,” siger Lasse Søkilde.

Han påpeger også, at den tillid som 7Eleven og Pressbyrån har vist ved at vælge at tage hele fire BOLD-varianter ind i det indledende sortiment, indikerer et behov på markedet:

“Vores iskaffe er bevidst designet som en alsidig naturlig energikilde, der appellerer til forbrugere, som vender sig væk fra traditionelle energidrikke til fordel for alternativer med naturlig koffein af højere kvalitet.”

Bold drinks Sverige

Forventer at fordoble inden for to år

BOLD Drinks fortæller videre, at de går ind i 2024 med cirka 4.000 distributionspunkter, hovedsageligt baseret i Danmark.

Vi forventer at fordoble dette tal gennem de rette samarbejdspartnere på nye markeder og allerede med en markant forøgelse inden årets udgang. I den kommende tid er vores ambition at indgå aftaler med alle svenske topforhandlere og opnå en bred distribution på det nye marked,” siger Emil Von Der Fehr, CMO og partner, som sidder med de udenlandske markeder hos BOLD Drinks.

For at skabe de bedste forudsætninger for at opnå disse ambitiøse mål, har BOLD allieret sig med en af Sveriges største distributører, Haugen-Gruppen, og dette er ikke tilfældigt. Haugen-Gruppen bærer allerede mange velkendte brands i Sverige som: Heinz, Twinings, Blue Dragon, Old El Paso og Sweet Baby Ray’s.


Vi vender snart tilbage med nye (baggrundsinterview) med Lasse og Emil.
I mens kan du læse vores store creator-samtale med Lasse.

Lasse Søkilde: “Man må aldrig tage et “nej” alt for personligt”

Læs med her.

Lasse Søkilde Bold Drinks

Bliv opdateret på 5 min - hver uge!

Få dontt.dks nyhedsbrev gratis tilsendt: Du kan få vores ugentlige opdatering gratis om kultur, branding, iværksætteri & inspiration med udgangspunktet fra København.