Samtale med Vasilij Brandt, Co-Founder og CMO hos Blazar.

De seneste par år har Blazar bygget en imponerende portefølje af ambitiøse DTC-brands op. Bag selskabet er Christian Arnstedt, Pascar Sivam, Michael Thomsen og Vasilij Brandt. I ejerkredsen har de blandt andet Chr. Augustinus Fabrikker. Her har de udviklet succesfulde brands både nationalt og internationalt.

Men for første gang nogensinde, så har de netop foretaget en større repositionering af virksomheden, som ligeledes har resulteret I en re-branding af hele identiteten. Det overordnede fokus, samt det visuelle og det kommunikative har fået en større overhaling. Det indebærer blandt andet, at man vil satse endnu mere på store personligheder, også refereret til som ’talents’ i industrien, i opbygning af nye brands.

I den forbindelse tog vi en snak med Vasilij Brandt om Blazar, den nye satsning og det nye brand.


Vasilij Brandt, Co-Founder og CMO hos Blazar.

Vasilij Brandt, Co-Founder og CMO hos Blazar.


Vasilij, Allerførst. Hvis der skulle være en enkel eller 2 af vores læsere, som ikke kender Blazar. Hvad er det I laver? 

“Blazar er en brand incubator som fokuserer på consumer goods samt e-commerce teknologiplatforme. Dvs. vi vil rigtig gerne være med til at bygge selskaber fra bunden af og være medejere fra start. Sådan har det været siden vi startede i 2017. Det gør vi typisk sammen med medstiftere, som oftest er med fra start af. Den første virksomhed vi “byggede” var Nordgreen. (Red. Ur brand) Senere var det eyewear brandet MessyWeekend, hvor vi har 2 founders, der har drevet firmaet siden begyndelsen. Vi har Scandinavian Biolabs, som også er startet i huset og også stadig er en del af vores porteføje, som rummer over 20 virksomheder. Nogen ejer vi 100% og andre en mindre minoritet.

Chamberlain Coffee er en anden type case, og et godt eksempel på det vi skal tale om senere. Der havde Emma Chamberlain, som er en stor amerikansk mediepersonlighed med 15+ mio. følgere på Instagram, startet det her kaffebrand. De var interesseret i at få en kommerciel partner på, og efter en lang dialog, blev vi medejere af virksomheden. Sammen startede vi nærmest forfra og stiftede virksomheden med hende, som vi kender den i dag.

Derudover er Blazar en del af e-commerce bureauet Mercive og så ejer vi 100% af Dreaminfluence, som er en platform for influencere.”

"Vi er den her aktive medspiller, og det skal vores identitet naturligvis bære præg af nu".


Udvalgte brands som Blazer er en del af


"Alle brands har opnået en milliardstatus på blot få år, og deres hype er markant højere end samtlige af deres konkurrenter som er bygget op som almene brands."

Vasilij Brandt

"Vi lancerer 2 nye virksomheder i år."

Og hvordan går det så? Har I nogle virksomheder på vej, hvor en personlighed er med som co-founder? 

“Vi er i fuld gang. Vi er pt. langt med 2 projekter. Jeg kan ikke sige så meget endnu, men de bliver begge lanceret i år. Den ene før sommerferien. Så det glæder vi os helt vildt til at løfte sløret for. Det er en virksomhed i Danmark og en i USA. Begge med fokus på at blive opbygget omkring større personligheder”.

Hvad er jeres forventninger til de personligheder, I laver aftaler med? 

“Det skal være en produktkategori, som vi også selv tror på. Vi har løbende fået nogle vilde ideer, fra blandt andre amerikanske superstjerner. Men her skal det give mening. 

 Derudover skal der være en autencitet mellem produktet og personligheden. Der er en væsentlig forskel på at lave reklame for et brand og selv være brandet. De er med i projekterne som medstiftere, og er ansigtet udadtil. De er ikke bare en reklamesøjle. De har etableret virksomheden med os, og det er derfor afgørende, at de har en oprigtig stor passion og interesse omkring projektet, og det produkt, der skal realiseres. Hvis ikke der er en stærk forbindelse mellem produktet og personligheden, samt produktet og personlighedens publikum, så har vi svært ved at se os selv som værende en del af projektet”.

Hvordan har Blazar skabt det netværk i USA? Det er de færreste danske selskaber, der har de adgange, som I har derovre. 

“Hårdt arbejde. Især Christian (Arnstedt) tog enormt mange gange til USA på “de bagerste sæder” i de tidlige “Blazar-år”. Her blev der skabt et stærkt netværk, som betyder meget. Det kender du alt til selv. Derudover har vores case med Emma Chamberlain åbnet en masse døre. Så vi har ikke haft nogen “genveje” eller kontakter på forhånd. Det var og er hårdt arbejde, som så meget andet som iværksættere.”


dontt.dk følger op med en en “creator-samtale” med Blazar senere på året.

Blazar Capital

Founder-holdet bag Blazar: Pascar Sivam, Christian Arnstedt & Vasilij Brandt.


Bliv opdateret på 5 min - hver uge!

Få dontt.dks nyhedsbrev gratis tilsendt: Du kan få vores ugentlige opdatering gratis om kultur, branding, iværksætteri & inspiration med udgangspunktet fra København.