En af Europas hurtigst voksende tøjvirksomheder“. Sådan lyder det fra RetailNews, der i forrige uge satte fokus på Les Deux´s ageren fra, da coronapandemien brød ud. Her lukkede størstedelen af de 800 butikker, som på tværs af Europa forhandler Les Deux’s tøj. Da stod co-founder Andreas von der Heide og hans team med en række svære beslutninger. Kravl ned i skyttegraven eller gå til angreb? Andreas var ikke i tvivl.

Angreb er det bedste forsvar!” lyder det klart fra von der Heide og fortsætter:
“Det hjalp faktisk på nattesøvnen, da vi satte os ned og fik lagt en strategi. Så mens verden stod stille, skrev vi under på fire nye butikker og ansatte 13 nye medarbejdere. Vores virksomhed er langt hen ad vejen drevet af ambition og energi. Den får du ikke ud online. Vi vil vise vores brand frem i den kontekst, det er berettiget til. Tøjet skal opleves i en helhed.” 

2020 bliver et rekordår

“Vi kommer til at levere det bedste resultat i Les Deux’s historie. Det havde jeg nok ikke lige regnet med, da coronaen ramte”, siger Andreas von der Heide.

Les Deux omsatte sidste år for knap 100 mio. kr. og tjente små 8 millioner kr. efter skat. Det bliver i følge Andreas overgået i år, uden præcis at sætte tal på.
Den 5. butik åbner snart i Danmark. Coronakrisen har ifølge Andreas von der Heide givet bedre adgang til gode lejemål, hvor prislejet er fair. En af de store udfordringer, når man driver detailvirksomhed.

Les Deux har hovedsæde på Frederiksberg og sælger sit tøj online og i 23 forskellige lande fordelt på 800 wholesale-butikker.