AN IVY gik fra DR-programmet ’Løvens Hule’ med en investering på 500.000 fra Jesper Buch sidste år. Siden har det danske slipsebrand, AN IVY 5-doblet omsætningen. Nu er tiden inde til et internationalt gennembrud.

”Slipset er dødt.” Sådan har tonen lydt, når snakken er faldet på den ellers traditionelle accessory i mange år. Men slipset lever fortsat. I hvert fald, hvis du spørger de to iværksættere, Alexander Gram og Nikolaj Dylsing, der er grundlæggerne bag det danske fashion brand, AN IVY, der hovedsageligt er kendt for netop slips. I starten af 2019 fik de en investering fra Jesper Buch i det populære iværksætterprogram, ’Løvens Hule’, og virksomheden har siden 5- doblet omsætningen og havde i 2019 en omsætning på mere end 2,5 MDKK. ”Det er gået stærkt de sidste 12 måneder. I 2019 solgte vi mere end 10.000 slips alene i Danmark. Det beviser, at der fortsat er mange, der går op i at dresse op, på trods af en generelt mere afslappet dresscode,” siger Alexander Gram.

"Vi har allerede solgt slips til mere end 20 lande"

Nikolaj Dylsing

Forventer fortsat stor vækst
Væksten har også givet slipsedrengene mod på mere, og forventer som minimum en fordobling af omsætningen i 2020. ”Det står bestemt ikke stille hos os. Det må det heller ikke. Vi har gang i en masse spændende projekter, som vi tror enormt meget på. Derudover tager vi en masse læring med fra 2019, ligesom at vi har en investor som Jesper, der hjælper os med at træffe de rigtige beslutninger,” siger Nikolaj Dylsing.

Drømmer om udlandet
Nu drømmer AN IVY om at indtage udlandet. ”Vi har etableret os som en stor og vigtig spiller på den danske slipsescene. Vi kommer fortsat til at have et stort fokus på vores hjemmemarked, men ambitionen er at gøre AN IVY til et internationalt brand og udfordre de gamle og støvede brands. Vi ved, vi har et godt produkt, vores brand er nytænkende og har en international appel. Faktisk har vi allerede solgt slips til mere end 20 lande – alt fra England og Italien til USA og Japan – så vi er meget optimistiske ift. mulighederne her.” afslutter Nikolaj Dylsing.

I næste uge uddyber AN IVY drengene de internationale planer på dontt.dk .

Har du læst? Les Deux om deres sociale ansvar. Læs her!