F.C København og adidas har netop forlænget samarbejdet. Det betyder at københavnernes hvide trøje leveres af adidas frem til i hvertfald 2024. Det er en aftale der formentligt er den største nogensinde i dansk sport, og dermed også større end den aftale, som DBU har med landsholdet.

I følge FCK og adidas, så bliver fokus i den nye aftale, at sprede FCK og adidas endnu mere ud i de københavnske gader, at skabe værdi for begge parter og naturligvis give de bedste forudsætninger for at skabe sportslige resultater.

Krystof Mejstrik, General Manager, adidas Nordics fortæller:
”Vi er meget stolte over at fortsætte det her succesfulde og lange partnerskab med F.C. København. Vores mål er at maksimere samarbejdet, så vi ikke bare har en effekt på fodbolden, men også på kulturen omkring den,” fortæller Krystof Mejstrik, General Manager, adidas Nordics.

”Vi er meget begejstrede over at engagere os med klubben, fansene og København som by. Klubbens ambitioner og status passer perfekt til vores mål om at være markedsleder inden for fodbold. FCK styrker vores position i toppen af europæisk fodbold og vi ser frem til at vinde endnu flere titler sammen.”

 

 

Foto: Samy Khabthani

"Vi har sammen skabt et aftalefundament, der kan styrke vores position i København"

Katja Moesgaard

Tilfredsheden er naturligvis også stor hos F.C København. I følge den kommercielle direktør Katja Moesgaard er det netop en af grundstenene i strategien:

”Vi er utrolig glade for det her partnerskab, hvor vi har lagt vægt på betydningen af at interagere med vores by, København, ligesom det er en af grundstenene i Strategi 2019+. Vi har haft et samarbejde med adidas siden 2012, og derfor har vi i forhandlingsprocessen lagt stor vægt på at udvikle vores partnerskab i takt med vores respektive målsætninger.”

”Vi ønsker at vise, at vi fortsat sammen kan skabe overraskelser i form af designs, kampagner og andre tiltag, der viser, at vi begge er organisationer af tiden og som ønsker at tage del i den positive fanudvikling, hvor vi oplevede en vækst på mere end 25 procent i tilskuertallet seneste sæson,”

“Vi har sammen skabt et aftalefundament, der kan styrke vores position i København og internationalt. adidas er blandt verdens førende brands, de leverer påklædning i topklasse til vores spillere, og de passer godt til os som en urban klub samt til ambitionen om at spille med de bedste i verden på alle områder. Vi har allerede taget mange positive skridt sammen, og vi glæder os meget til at udvikle partnerskabet yderligere i de kommende år, hvor vi vil skabe masser af værdi for hinanden,” siger Katja Moesgaard.

 

Mød den nye H&M chef: Kvinden der vil gøre billig mode bæredygtig. Læs med her!