“At skabe handler om at tage det første skridt – og blive ved.”
Og det har Zalando i den grad gjort.
Siden 2008, hvor virksomheden blev startet som en online skobutik af Robert Gentz og David Schneider, er Zalando vokset til Europas største modeplatform inden for mode og livsstil. Den udvikling sætter de i dag en tyk streg under.
For her til formiddag blev det afsløret, at Zalando har indgået et femårigt partnerskab med det tyske fodboldforbund og dermed bliver hovedpartner for de tyske herre-, dame- og ungdomslandshold.
Partnerskabet lanceres med en dedikeret kampagne med spillere fra herrelandsholdet, der skal fremhæve stilens historie i tysk fodbold og inspirere fans til at finde selvtillid i deres personlige stil – både på og udenfor banen.
"Vi håber at inspirere en ny generation af fans til at finde selvtillid i deres stil – både på og udenfor banen"
Med over 8 millioner medlemmer er DFB verdens største nationale sportsforbund. Partnerskabet med Zalando forankrer brandet i DFB-universet og fodboldkulturen og skaber genklang hos både nye og eksisterende fans, samtidig med at det styrker Zalandos position mellem sport og mode. Det markerer et skridt i Zalandos strategi om at udvide yderligere som en livsstilsdestination.
Aftalen giver Zalando en række eksklusive marketing- og aktiveringsrettigheder: logo på alt opvarmnings- og træningstøj, branding på LED-bander, cam carpets og mediebaggrunde samt stærk tilstedeværelse på sociale medier. Derudover etableres et “behind the scenes” studio i landsholdslejren under store turneringer.

Fodboldkulturen er en integreret del af personlig stil
Partnerskabet lanceres med en kampagne, der viser, at fodbold handler om stil og selvtillid – både på og udenfor banen. Kampagnen hylder DFB-legender som Beckenbauer og Berti Vogts og deres ikoniske looks, samtidig med at den peger frem mod nye stjernespillere som Florian Wirtz, Joshua Kimmich og Karim Adeyemi. Kendte fans som Noel Urbaniak medvirker også og fremhæver fodboldkulturen som en integreret del af personlig stil.
James Rothwell, Senior Vice President Marketing hos Zalando, fortæller:
“Fodbold og mode har en lang fælles historie og spiller tilsammen en stor rolle i tysk kultur. Vi er glade for at blive hovedpartner for DFB og for at bygge videre på denne arv. Vi håber at inspirere en ny generation af fans til at finde selvtillid i deres stil – både på og udenfor banen. Sport er et centralt fokusområde for Zalando, og vi har oplevet markant vækst blandt både sportsinteresserede kunder og sportsbrands på vores platform. Gennem dette partnerskab er vi begejstrede for at bringe vores brand ind i den mest passionerede og engagerede kulturelle samtale i Tyskland, forbinde fans med unikt indhold, sortiment og oplevelser – og skabe adgang til særlige øjeblikke for fans. Vi ser frem til at fejre store sportsbegivenheder i de kommende fem år sammen med et mangfoldigt og passioneret fodboldfællesskab.”
Holger Blask, CEO for DFB GmbH & Co. KG, fortæller:
“Vi er glade for at kunne byde Zalando velkommen som en ny, stærk og ganske enkelt ideel hovedpartner ved vores side. Som en førende international e-handels- og modevirksomhed med rødder i Tyskland repræsenterer Zalando kreativitet, mangfoldighed og et fremsynet perspektiv. Fodbold og DFB handler om mere end sport – de er et udtryk for fællesskab og følelsesmæssig tilknytning. Sammen med Zalando ønsker vi at sætte nye standarder – ved at forbinde sport, livsstil og mode med digital kultur. Dette partnerskab demonstrerer et perfekt samspil mellem tradition og innovation, følelser og stil.”
WEEKLY BRIEF
Hold dig opdateret på de mest spændende historier, tips og interviews.
Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få det hele direkte i inboxen.
Allerede 55.500+ på listen. Vi sender ud 1 gang om ugen!


