🇪🇺 For our global audience, here’s the English version of this interview. Click here.


Det er velbeskrevet her på dontt.dk, hvordan Les Deux er gået fra en helt smal kollektion til at være blandt Skandinaviens største modebrands. Nu skriver det danske brand et nyt, vigtigt kapitel. Sammen med Berliner-giganten Zalando, der har 50 millioner aktive kunder på tværs af 25 markeder, har de nemlig udviklet og kurateret en limited edition-kollektion, som udelukkende vil være tilgængelig på deres platforme.

Det er en kollektion, som fortjener den scene, Zalando kan tilbyde som en stor international platform

Les Deux x Zalando
Fabio Baum

Mathias Jensen (tv.), Les Deux & Fabio Baum (th.), Zalando

Kollektionen markerer Les Deuxs første unisex-kollektion, der kombinerer All-American Preppy med slouchy streetwear. Den byder blandt andet på en nylon varsity-jakke, en strikvest og et denimsæt – og for første gang er dele af kollektionen også designet til børn.

Dette er Les Deuxs anden kollektion i samarbejde med Yale University, efter at den første blev revet væk. Tøjets tryk er inspireret af universitetets ikoniske visuelle udtryk med hule skrifttyper, prints, Yales legendariske bulldog-maskot og tidløse referencer såsom nålestriber, der understreger det vintage og sporty look. Men alt dette beskriver billederne i artiklen meget bedre – sammen med ordene fra parterne bag.


Vi starter med Mathias H. Jensen, kreativ direktør hos Les Deux, som har været med helt fra begyndelsen. Han fortæller til dontt.dk:

“Preppy og street er kernen i vores DNA som brand, så denne kollektion udforsker historien om netop dét. Yale har været et fundament for den originale universitetsstil, og vi ønskede at kombinere det autentiske amerikanske look med de afslappede 90’er streetwear-snit.

Det er en kollektion, som jeg mener fortjener den scene, Zalando kan tilbyde som en stor international platform, og vi er spændte på at se modtagelsen fra deres publikum.”

Samarbejde er en del af Zalandos DNA

Les Deux
Zalando

Fabio Baum, CEO for Norden og Benelux hos Zalando, supplerer:

“At inspirere vores kunder gennem eksklusive kollektioner med spændende brands er centralt i vores vision om at være en attraktiv destination for kvalitetsmode, livsstilsshopping og inspiration. Det har været en fornøjelse at arbejde sammen med det populære danske livsstilsmærke Les Deux for at bringe denne kollektion til live. Samarbejde er en del af Zalandos DNA, og med dette initiativ ønsker vi at gøre fantastisk mode lettere tilgængelig for vores kunder. Det giver os en unik mulighed for at drage fordel af vores platformstrategi og sætte fokus på de brands, der deler vores vision og værdier.”


Kollektionen er online (fra fredag d. 21 kl. 9.00) og bliver præsenteret i Berlin over weekenden med et stort arrangement. Følg med her på dontt.dk

Les Deux

Get smarter, faster!

Få dontt.dks nyhedsbrev gratis tilsendt: Du kan få vores ugentlige opdatering gratis om kultur, branding, iværksætteri & inspiration med udgangspunktet fra København.